30 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163338

بازدید مسئولان البرزی از سینما سپنتا

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

بازدید مسئولان البرزی از سینما سپنتا


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج از بازدید مسئولین استانی از مجتمع فرهنگی هنری سینما سپنتا در کرج خبر داد.
مهدی ابدالی مشاورمدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کرج گفت:دو سال پیش برای تهیه گزارش از نحوه ساخت و دلیل توقف پروژه ی مجتمع فرهنگی- هنری سینما سپنتا که ١٣ سال پیش مراسم کلنگ زنیِ آن انجام شده بود، به این مجتمع مراجعه شد،مجتمعی با سرمایه گذاری افرادی که بیش از نیم قرن از فعالیت هنری آن ها در عرصه سینما گذشته است. مسعود جعفری جوزانی و اسد دلشاد ارشادی، کارگردان و تهیه کننده سینما، با هدف ایجاد فضایی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت شهروندان کرجی، اقدام به سرمایه گذاری جهت احداث شش سالن سینما، کافی شاپ و فست فود در بلوار طالقانی جنوبی نمودند. وی گفت: دیروز پس از گذشت نزدیک به ٢٤ ماه برای بار دوم به این مجتمع رفتم. حتی کمترین تغییر و پیشرفتی در مراحل ساخت آن صورت نگرفته بود. توقف در بهره برداری از مجتمع سینما سپنتا مسئولان رده بالای استانی را بر آن داشت تا برای بازدید از این مجتمع وقت بگذارند و از نزدیک با مشکلاتی که سرمایه گذاران سالیان سال است با آن ها دست و پنجه نرم می کنند آشنا شوند. در این بازدید محمدتقی ایرانی فرماندار کرج، مریم قهرمانی نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، مهدی ابدالی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج و جمعی از کارکنان فرهنگی استان حضور داشتند.
مشارکت در اختصاص دادن اعتبارات فرهنگی؛ راه حل بهره برداری سینما سپنتا
محمد تقی ایرانی در این بازدید در خصوص اختصاص دادن اعتبارات فرهنگی استان به مجتمع سینمایی سپنتا گفت: با مشارکت ارگان ها و سازمان های مختلف مانند: شهرداری، بانک ها و سایر سازمان های دولتی می توان به پروژه ی سینمایی سپنتا کمک کرد. وی گفت: اعتبارات فرهنگی با کمک یک سازمان قابل حل نیست بلکه مشارکت در به سرانجام رساندن این پروژه بهترین راه حل است. از شهرداری و اعضای محترم شورای شهر تقاضا داریم که به راه اندازی و تسریع در بهره برداری از پروژه های سطح شهر کمک رسان باشند. مجتمع سینمایی سپنتا یکی از پروژه هایی است که باید یا به صورت وام و یا به صورت مشارکت در بهره برداری آن کمک رسان بود. فرماندار کرج در حاشیه بازدید از مجتمع سینمایی سپنتا با اشاره به اعتبار بخشیدن به پروژه هایی که می تواند به فرهنگ و هنر استان کمک رسان باشد، اظهار داشت: بخشی از نقدینگی که می تواند به پروژه مجتمع سینمایی سپنتا کمک رسان باشد از طریق بانک های عامل صورت خواهد پذیرفت. این در صورتی است که اعتبارات دولتی را نمی توان به بخش خصوصی اختصاص داد، اما بخش خصوصی می تواند برای به سرانجام رساندن پروژه های دولتی اعتباراتی را اختصاص دهد و امکاناتی را در سطح شهر وجود دارد برای آماده سازی به بخش خصوصی واگذار کنیم.
بانک، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر کمک رسان باشند
ایرانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با رایزنی هایی که با مجموعه شهرداری، دولت و بانک ها انجام خواهد شد، سعی بر آن داریم که گرفتاری و انسدادي که این پروژه سال هاست با آن درگیر است را برطرف سازیم. قول می دهیم در آینده ای نزدیک بودجه ای که برای اتمام این پروژه لازم است را در اختیارِ مالکان قرار دهیم. آقای دلشاد ارشادی گفته اند که اگر بودجه باشد این مجتمع را در زمان دو ماه به سرانجام می رساند. این مسئول در پایان یادآور شد: امیدواریم هر چه زودتر پروژه سینمایی سپنتا به بهره برداری برسد و این مجتمع بتواند به ظرفیت فرهنگی استان اضافه شود و نیاز مردم هنردوست البرزی را برآورده کند.
مجتمع سینمایی سپنتا کمک های دولتی می طلبد
مریم قهرمانی در بازدید از مجتمع سینمایی سپنتا گفت: هر یک روز کار نکردن کارگران و عدم پیشرفت پروژه ی سینما سپنتا ضررهای دو سویه بسیاری هم برای مالکان و هم برای مردم دارد. نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر این مجتمع زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد البرز بود ما می توانستیم مصوبه ای را لحاظ کنیم و طبق آن مصوبه هزینه ای را در نظر می گرفتیم، اما در این پروژه سینمایی چون مختص به بخش خصوصی است از عهده کار ما خارج است و کمک های دولتی را می طلبد. این مسئول یادآور شد: مردم البرز فضای فرهنگی- هنری در استان را برای گذراندن اوقات فراغت دوست دارند، به همین دلیل رایزنی هایی برای همکاری بانک ها، خصوصا بانک شهر انجام خواهیم داد تا بودجه ای که برای اتمام این پروژه لازم است را به آن ها اختصاص دهیم تا در آینده ای نزدیک شاهد اتمام این پروژه و بهره برداری آن باشیم. مراسم کلنگ زنی مجتمع فرهنگی- هنری سپنتا، خرداد سال ١٣٨٣ با حضور مسئولان کشوری و شهری وقت برگزار شد. مجتمع سینمایی با هشت طبقه شامل طبقات همکف و اول دارای مغازه های متعدد در اطراف، جهت ارائه به هنرمندان و بازیگران کشوری، طبقه دوم دارای سه سالن سینما و آکواریوم و طبقه سوم سالن چند منظوره سینما و تئاتر، سینمای سه بعدی، فست فود و فروشگاه جهت عرضه محصولات فرهنگی، طبقه منفی یک، دارای یک سالن سینما، طبقه منفی دو، کافی شاپ و دو طبقه منفی سه و چهار، پارکینگ مجتمع است که در بلوار طالقانی جنوبی واقع شده است. در طول چند سال اخیر بارها خبرهایی جهت توقف پروژه و نیاز به اعتبارات برای تکمیل آن منتشر شده و دوباره با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی، جان دوباره ای برای ادامه فعالیت گرفته است. داستان توقف و شروع دوباره پروژه هر از چند گاهی به گوش می رسد، اما دوایی قطعی برای درمان پیدا نشده و همیشه به صورت مقطعی حل شده است. پروژه ای که با پیش بینی ٤ میلیارد تومان شروع به ساخت کرده است، هنوز به اتمام نرسیده است. مصالح ساختمانی روز به روز گران می شود و امیدها برای زودتر به سرانجام رسیدن پروژه کمرنگ می شود. امیدواریم بازدید مسئولان رده بالای استانی بتواند راه گشایی باشد برای بهره برداری از مجتمع سینمایی سپنتا در آینده ای بسیار نزدیک.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود