23 خرداد 1395
شماره خبر: 164443

افتتاح پروژه شهید کیانپور کرج در هاله‌ای از ابهام

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

افتتاح پروژه شهید کیانپور کرج در هاله‌ای از ابهام


تقاطع غیرهمسطح شهید کیانپور کرج در حالی تکمیل شده اما به بهره برداری نمی رسد که به گفته اعضای شورای شهر، شهرداری کرج برای افتتاح این پروژه منتظر یکی از مقامات کشوری است.
این روزها هنگام غروب اگر از میانجاده عبور کنید با پروژه ای مواجه می شوید که به گفته صاحبان فن و نظر قرار است گره ای از گره های کور ترافیک درون شهری کلان‌شهر کرج را باز کند، کلان‌شهری که با ترافیک عجین شده است. ولی این گره ها هنگام غروب کور و کورتر می شود تا جایی که صدای بسیاری از شهروندان ساکن این منطقه به علامت اعتراض بلند شده است. یکی از کاسبانی که پروژه شهید کیانپور واقع در میانجاده از رو به روی مغازه اش می گذرد در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بیش از دو سال است که کلنگ این پروژه زمین زده شده و سهم ما کاسبان این محل چیزی جز خاک و سر و صدا و ترافیک نبوده است. محمد رضایی در ادامه گفت: سروصدا و گرد و خاک را تحمل کردیم بلکه دیگر شاهد صف های طولانی ترافیکِ هنگام غروب این منطقه نباشیم این در حالی است که این پروژه آماده افتتاح است و در حال حاضر برخی از موتورسواران از روی پل عبور می کنند و دیگر هیچ.
به آقای شهردار سلام برسانید
وی ادامه داد: بیش از دو ماه پیش بنرهای در سطح منطقه نصب شد که بر رویشان نوشته بود «افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید کیانپور؛ به زودی» ولی هنوز خبری از افتتاح نیست که نیست. این کاسب در ادامه افزود: مگر شما رسانه نیستید به گوش آقای شهردار برسانید که مردم خسته شده اند، تا کی باید در صف های طولانی ترافیک وقت و عمرشان تلف شود. یکی دیگر از کاسبان منطقه میانجاده، گفت: به آقای شهردار سلام برسانید و بگویید برای یکبار هم که شده از خیابان های پرترافیک شهر عبور کند تا از نزدیک شاهد شهروندانی باشد که برای رسیدن به خانه هایشان باید ساعت ها در ترافیک بمانند.
سریال وعدهای بی اعتبار مسئولان در کرج
وی که تمایلی ندارد نام خود را بگویید در ادامه گفت: این روزها ترافیک بیشتر از گذشته شده است هنگام غروب باید در محل حضور داشته باشید تا از نزدیک این معضل شهر را درک کنید. اما؛ مسئولان شهری از ابتدای سال جاری تا کنون وعده افتتاح این پروژه را داده اند به طوری که علی ترکاشوند شهردار کرج، در آیین افتتاح پل مکمل شهیدان حیدرخانی در تاریخ ۲۲ فروردین سال جاری انجام شد، با بیان اینکه امسال شاهد شکوفایی کلان‌شهر کرج در دو بُعد عمرانی و فضای سبز خواهیم بود از افتتاح تقاطع غیرهم سطح شهید کیانپور در نیمه دوم اردیبشهت ماه خبر داده بود این در حالی است که نیمه اول خردادماه گذشته و در حال سپری کردن نیمه دوم آخرین ماه از فصل بهار هستیم و خبری از افتتاح این پروژه نیست. پروژه تکمیل شده شهید کیانپور کرج و عدم افتتاح این پروژه اعتراض برخی از اعضای شورای شهر کرج را هم به دنبال داشته است یکشنبه ۱۸ خردادماه غفور قاسمپور، سخنگوی شورای شهر کرج در خصوص عدم بهره برداری پروژه عمرانی «شهید کیانپور» به شهرداری تذکر داد و گفت: گویا قرار است یکی از مقامات کشوری این پروژه را افتتاح کند.
تماس هایی که بی پاسخ می ماند
وی در ادامه جلسه علنی شورای شهر با اشاره به اعتراض مردم و رسانه های استان، گفت: شهرداری کرج می‌تواند این پروژه را به صورت آزمایشی افتتاح کند تا یکی از گره های ترافیکی شهر باز شود.
محمود دادگو، رئیس شورای شهر کرج نیز با تایید اظهار نظر سخنگوی شورا پیرامون بهره برداری هر چه سریع تر پروژه عمرانی شهید کیانپور، گفت: این پروژه تکمیل شده است. اینکه این پروژه کی و با حضور کدام مسئول کشوری به بهره برداری می رسد باعث شد که خبرنگار مهر با علی اصغر کمالی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج تماس بگیرد ولی مثل همیشه این تماس بی پاسخ ماند.
تماس با شهردار کرج و نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز بی نتیجه ماند.
پروژه ای که به ترافیک کرج دامن زده است
کلنگ پروژه شهید کیانپور اسفندماه سال ۹۲ با مبلغ اولیه قرارداد ۲۵۰ میلیارد ریالی که مطابق با مصوبات شورای اسلامی شهر و بنا به نیازهای ترافیکی منطقه است زمین زده شد طبق گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج هدف اصلی اجرای این پروژه روانسازی ترافیک منطقه با توجه به حجم بالای ترددها است. تقاطع غیرهمسطح شهید کیانپور به صورت سه سطحی اجرا شده که پل روگذر آن برای انجام گردش شمال به شرق و زیرگذر تقاطع برای تامین حرکت گردش به چپ، در مسیر غرب به شمال است. طول کلی پل روگذر ۴۴۳ متر، طول عرشه روگذر ۲۸۳ متر و طول رمپ های روگذر ۱۶۰ متر است.
به گفته علی اصغر کمالی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج که پیشتر با رسانه ها مطرح کرده است؛ مساحت عرشه پل روگذر سه هزار و ۴۰۰ متر و دارای دو خط اصلی عبور است همچنین زیرگذر تقاطع شهید کیانپور با طول کلی ۴۲۵ متر دارای دو خط عبوری است. به گفته وی این پل قابلیت توسعه آتی برای احداث مسیر شمال به جنوب را نیز داراست.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود