4 شهریور 1395
شماره خبر: 169016

خاطراتی که بر فرش قرمز جشنواره مطبوعات البرز ثبت شد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

خاطراتی که بر فرش قرمز جشنواره مطبوعات البرز ثبت شد


سومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان البرز با حضور مسئولان کشوری و استانی شامگاه گذشته به کار خود پایان داد.
ساعت پنج بعد از ظهر روز چهارشنبه است، مسئولان کشوری و استانی در سالن سیروس صابر اداره کل ارشاد اسلامی استان گِرد هم آمدند تا در اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات و رسانه های البرز از شرکت کنندگان تقدیر و تشکری کرده باشند. صحنه تاریک و نورهای موضعی حضار را آماده اجرای مجری می کند، مجری این مراسم کسی نیست جز عبدالرضا امیراحمدی مجری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دکور جشنواره امسال اما با سال های گذشته یک فرق اساسی کرده است در گوشه ای از صحنه گیشه روزنامه فروشی به چشم می خورد که نشریات استانی از دیواره های آن آویزان است و چند ماکت نیز در چند جای صحنه جانمایی شده که پوزیشن افراد در حال خواندن روزنامه است. مجری برنامه با کلامی سراسر ظرافت از مسئولان می خواهد که در هفت دقیقه سخنرانی خود را آغاز کرده و به پایان برساند. نوبت به سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل ارشاد اسلامی استان البرز می رسد، وی که دستی بر آتش شعر دارد سخنان خود را با غزلی طنز آغاز می کند.
خانه ام دور از همه در غار باشد بهتر است
فاصله گاهی کمی بسیار باشد بهتر است
گر چه تکراری شده این قصه های هر شبم
سهمم از این زندگی تکرار باشد بهتر است
از کنارِ پنجره وقتی نمی بینم تو را
دورِ من از هر طرف دیوار باشد بهتر است
کارِ عشق و عاشقی وقتی کساد و در رکود
آدم اصلاً گوشه ای بیکار باشد بهتر است
ناسزا گفتی به حالم از تو می پرسم بگو
لای انگشتان من سیگار باشد بهتر است
تندرست و سالم و سرحال چون تنها شدم
شاید اینجا هر کسی بیمار باشد بهتر است
طعنه وقتی با دروغ و تهمت بیجا زدی
لابد اینجا مرد چون بی عار باشد بهتر است
شهد شیرینی پس از سختی دو چندان می شود
هر چه راه عاشقی دشوار باشد بهتر است
خسته ام گاهی که از شهر شلوغ و پر تنش
خانه ام دور از همه در غار باشد بهتر است
سیدموسی حسینی کاشانی در ادامه بیان کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد بر این است که برنامه های مختلف به مجموعه های صنفی واگذار شود و آنان متولی برگزاری برنامه های مربوط به خود باشند. وی افزود: در حال برنامه ریزی برای واگذاری امور به انجمن ها هستیم تا ارشاد تنها ناظر باشد، در همین راستا برگزاری سومین جشنواره مطبوعات برای نخستین بار به خانه مطبوعات محول شد.
حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این جشنواره برای اواین بار توسط صنف خبرنگاران برگزار می شود، از کیفیت خوبی برخوردار است. مدیرکل ارشاد اسلامی استان البرز سخنرانی و غزل خوانی خود را در کمتر از هفت دقیقه به پایان رساند تا هر چه سریعتر بخش هیجانی این مراسم آغاز شود. داریوش شهابی فرد مدیرعامل خانه مطبوعات استان نفر دومی است که پشت تریبون حاضر می شود وی که دبیر این جشنواره است، گفت: جشنواره مطبوعات شاخص ترین رخ داد فرهنگی استان البرز محسوب می شود. وی با بیان اینکه ایجاد فضای مناسب برای عرضه محتوا و بستر مناسبی برای ارتقاء خبرنگاران از اهداف جشنواره مطبوعات استان البرز است، افزود: بالغ بر ۵۰ جلسه برای برگزاری جشنواره برگزار شد که نخستین جلسه تحت عنوان هم اندیشی با اصحاب رسانه بود. مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد تهیه اخبار را ساده می پندارند در حالی که اینگونه نیست و این حرفه با سختی های فراوانی همراه است. وی با تاکید بر اینکه این جشنواره با ۱۷۰ شرکت کننده و ۹۰۰ اثر برگزار شد، تصریح کرد: ۸۰۱ اثر در بخش حرفه ای و ۹۹ اثر بخش ویژه دریافت شد. شهابی با بیان اینکه دو داور از مجموعه استان و فعالان رسانه ای بودند که آثار این دو رسانه در جشنواره شرکت داده نشد، گفت: این مراسم برخی ملاحظات در روز خبرنگار برگزار نشد. اما در این مراسم، دیگر مسئولان سوژه اصلی عکاسان البرزی نیستند آنان دوستان خود را سوژه کرده و صدای شاتر دوربین ها نوید ثبت لحظاتی دوست داشتنی را دارد. افراد برتر و برگزیده با حضور روی سِن سالن بر فرش قرمز پا می نهند و پس از خوش بشی کوتاه با مسئولان لوح تقدیر و هدیه خود را دریافت می کنند و به گوشه ای دیگر از صحنه می روند تا این لحظات را در قاب دوربین ثبت و ضبط کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود