20 بهمن 1396
شماره خبر: 191169

22 بهمن روز بیعت ملت ایران با امام و شهدا

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

22 بهمن روز بیعت ملت ایران با امام و شهدا


22 بهمن روز بیعت ملت ایران با امام، شهدا و ولایت فقیه است که در این روز بار دیگر اقشار مردم با آرمان های والای الهی تجدید میثاق می کنند و وحدتشان را با در دست داشتن پرچم مقدس ایران به رخ جهانیان می کشند.
22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند ایران به رهبری امام خمینی است که هر ساله مردم در این روز در راهپیمایی با شکوه شرکت می کنند. با وجود همه تلاش هایی که در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از پیروزی انقلاب به عمل آمد اما انقلاب اسلامی با حضور یکپارچه ملت در صحنه پیروز شد. ملت ایران به وعده‌های الهی امام خمینی (ره) باور قلبی داشتند و به همین دلیل راه امام را ادامه دادند تا این نهضت مردمی در 22 بهمن به پیروزی برسد. دشمنان انقلاب اسلامی از صبحدم 22 بهمن 1357 خصومت با انقلاب و نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای گسترده را آغازکردند که همچنان این کینه توزی ها ادامه دارد.
اکنون همه شاهد این هستیم که آمریکا همانند 39 سال گذشته این دشمنی ها را رهبری می‌کند و دولت انگلیس و برخی دول اروپایی دیگر به همراه تمامی رژیم های وابسته به غرب در آن مشارکت فعال داشته و دارند. ملت ایران طی 39 سال گذشته با وحدت مثال زدنی خود تمام تحریم ها ،چالش ها ، تنش های سیاسی و ناامنی در منطقه به فرصت تبدیل کرده است. امام‌خمینی (ره ) با پشتوانه الهی و مردمی با همان منطقی که نهضت اسلامی را آغاز کرده بود، در اوج فتنه‌ها و فشارهای خارجی انقلاب را هدایت کرد. نهضتی که امام خمینی (ره) پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست در روز 22 بهمن غبار از چهره اسلام بزداید و سیمای حقیقی این انقلاب را به جهان که تشنه عدالت بود بشناساند. هم اکنون انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان ' انقلاب امام خمینی ' شناخته شده است. تاکنون هیچ یک از طرح های سیاسی ، اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران که همراه با حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است زیرا ملت ایران پشت نظام و انقلاب ایستاده است. پس از گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله غرب با این انقلاب، امروزه سیاستمداران غربی و جهانی از ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی سخن می گویند و بر آن تاکید دارند.
به همین دلیل است نهضتی که در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان به عنوان چراغ راه زندگی تبدیل شده است. از این رو باید از 22 بهمن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌عطفی در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد. پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن 57 13 حادثه بزرگ قرن نام گرفت زیرا از یک سو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر، یکی از استوارترین رژیم های وابسته را ریشه کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرتهای بزرگ جهان داشت، تحولی سیاسی ـ مردمی و عظیم به وجود آورد. در این روز تاریخی یک بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیم های وابسته و تحمیلی را در سرزمین های پر نعمت اسلامی، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب را در دلهای جهانخوران را رقم زد. پیروزی شکوهمند 22 بهمن 57، حاصل عواملی چون ایمان به خداوند، رهبری امام خمینی رحمه الله، اتحاد و همبستگی همه اقشار ملت، استقامت و پایداری در راه خدا، تحمل مشکلات و ...بود.
آری بار دیگر ملت شهید پرور ایران در روز 22 بهمن در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت می کنند تا به دشمنان اسلام ، انقلاب و نظام اعلام کنند همچنان پشت انقلاب هستند و با تبعیت محض از ولایت راه امام و شهدا را ادامه می دهند. در ایران کوچک نیز این سیل خروشان مردمی در روز 22 بهمن در حمایت از انقلاب اسلامی و محکوم کردن توطئه های شوم دشمنان علیه اسلام، انقلاب و نظام با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه می افتد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود