29 اردیبهشت 1392
شماره خبر: 25497

ریل راه آهن ایستگاه ترمز زندگی دانش آموزان مدرسه ای در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

[center]ریل راه آهن ایستگاه ترمز زندگی دانش آموزان مدرسه ای در کرج

سپیدارآنلاین: ایمن نبودن حاشیه و اطراف برخی از مدارس در استان البرز سبب شده تا شاهد قربانی شدن دانش آموزان به دلیل بی تدبیری برخی مدیران باشیم، دبیرستان پسرانه باقرالعلوم از جمله این مدارس است که نزدیکی به ریل راه آهن سبب شده تاکنون چند دانش آموز این مدرسه، هنگام عبور از راه آهن جان خود را از دست بدهند.
بی توجهی مسئولان به ایمن سازی حاشیه راه مدارس سبب نگرانی والدین و به خطر افتادن جان دانش آموزان شده است. دبیرستان پسرانه باقرالعلوم از جمله مدارسی است که نزدیکی به ریل راه آهن و عدم مناسب سازی آن برای عبور دانش آموزان سبب شده تاکنون چند دانش آموز این مدرسه، هنگام عبور از راه آهن جان خود را از دست بدهند. اگر این ریل دارای زیر گذر یا روگذر یا حداقل دیواره بتنی برای جلوگیری از عبور دانش آموزان بود شاید شاهد فوت چند دانش آموز این دبیرستان نبودیم. این درحالی است که چندین بار مدیر مدرسه و همچنین شهروندان این منطقه مشکلاتشان را در این زمینه به مسئولان استان گوش زد کرده اند ولی گویا تاکنون این اصرارها بی فایده بوده است. وجود دیوار در کنار ریل آهن سبب شده تا دانش آموز هنگام عبور از ریل راه آهن نتوانند قطار را مشاهده کنند و فقط با صدای بوق و یا صدای حرکت قطار متوجه عبور قطار شود. این ریل راه آهن دارای زیر گذری است که روبروی درب دبیرستان باقر العلوم است اما این زیر گذر هم محل تردد خودروها شده است به طوری که دانش آموزان نمی توانند از این زیرگذر عبور کنند. در حال حاضر مدارس زیادی در استان البرز وجود دارد که از حاشیه راه ایمنی برخوردار نیستند و دانش آموزان مجبور هستند از عرض اتوبان، ریل راه آهن و یا خیابان های پر تردد عبور کنند. نبود روشنایی، فسفوری نبودن کیف دانش آموزان برای دید در شب، نبود پل عابر پیاده، خط کشی نشدن خیابان یا عدم نصب چراغ راهنمایی و رانندگی این روزها سبب شده تا جان دانش آموزان به خطر بیافتد. در هر صورت مدیران و مسئولان البرزی باید برای رفع این مشکل تدبیری بیاندیشند تا دیگر شاهد قربانی شدن دانش آموزان نباشیم.
چندین بار این معضل را به مسئولان استان گوش‌ زد کرده ایم
مشکل دانش آموزان دبیرستان پسرانه باقرالعلوم بهانه ای شد تا با رئیس آموزش و پرورش منطقه 4 کرج گفتگویی داشته باشیم و علت رفع نشدن این معضل را از وی جویا شویم. رحمان درکی در این رابطه افزود: در باره این معضل و موضوع چندبار با دستگاه های ذی ربط مکاتبه کرده ایم ولی تاکنون به موضوع رسیدگی نشده است. وی ادامه داد: در حال حاضر دبیرستان باقر العلوم واقع در حسین آباد مهرشهر از شرایط خوبی برای تردد دانش آموزان برخوردار نیست و هر لحظه خطر جان دانش آموزان را تهدید می کند. رئیس آموزش و پرورش منطقه 4 کرج تصریح کرد: این موضوع در جلسه شورای شهرستان در فرمانداری نیز مطرح شد و مقرر شد که به سرعت، موضوع پیگیری شود. درکی در خصوص این گفته مبنی بر اینکه تاکنون 7 دانش آموزان دبیرستان باقر العلوم به دلیل تردد از روی ریل با قطار برخورد و جان داده اند، اضافه کرد: آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان فوتی تاکنون ندارم ولی در چند هفته گذشته یک دانش آموز دبیرستانی این مدرسه به دلیل برخورد با قطار فوت کرد. وی افزود: یکی از علت های این امر این است که دیواری که جلوتر از مدرسه است سبب شده تا دانش آموزان به طور کامل دید نداشته باشند و نتوانند قطار را مشاهده کنند مگر اینکه قطار بوق بزند تا دانش آموزان متوجه شوند. رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج ادامه داد: در کنار این مدرسه ورزشگاه بزرگی نیز وجود دارد که محل تردد ورزشکاران نیز از روی ریل قطار است و به این مشکل افزوده است. درکی اظهار داشت: زیرگذر دقیقاً روبرو درب مدرسه است ولی محل گذر خودرو است نه دانش آموز و همچنین ریل آهن نیز دارای حفاظ نیست. وی گفت: تاکنون کارگروه های مختلفی در شهرداری و همچنین راه و شهرسازی در راستای حل این مشکل و شناسایی مناطق آسیب پذیر تشکیل شده است. رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج افزود: شهروندان این منطقه چندین بار این معضل و مشکل را پیگیری کرده اند ولی تاکنون حل نشده است.
ایمن سازی ریل آهن به اداره حمل و نقل مربوط نیست
محمد جواد عطرچیان مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز در خصوص معضل دبیرستان باقر العلوم اظهار داشت: این مشکل به اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود