19 آذر 1402
شماره خبر: 297306

از کرملین تا کرج/ دستاورد دومین سفر دولت مردمی به استان البرز بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش



افتتاح پروژه های عمرانی و بهداشتی محور دومین سفر دولت مردمی به استان البرز بود؛ سفری پربرکت که ماحصل آن افتتاح ۴۳ طرح به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت برخی از این پروژه‌ها، مانند بیمارستان فردیس با حضور رئیس‌جمهور و برخی دیگر با حضور وزرای دولت افتتاح شد. مانند بهره‌برداری از ۸۱۴ واحد مسکونی و دو پروژه عمران شهری در شهر جدید مهستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت. علاوه بر بیمارستان دولتی شهید سلیمانی شهرستان فردیس، دیگر پروژه شاخص که روز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ به صورت رسمی افتتاح شد، گازرسانی به روستاهای صعب العبور استان البرز است. در این طرح، در مدت یک سال ۱۲۰ روستای فاقد گاز استان از موهبت گاز برخوردار شدند. در حوزه پروژه‌های آب نیز، می‌توان به دو برابر شدن حقابه استان البرز از سدهای طالقان و کرج اشاره کرد. احداث و بهره‌برداری از پروژه واحد دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج با حجم عملیات ۵۸ هزار مترمکعب در شبانه‌روز از دیگر طرح‌های شاخص افتتاح شده است که به حفظ محیط زیست منطقه‌ای با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت کمک می‌کند. مراسم جشن احیای ۱۸۵ واحد صنعتی و تولیدی استان البرز هم از دیگر برنامه های سفر دولت مردمی به البرز بود.، بلافاصله پس از بازگشت رئیس جمهور از سفر یکروزه اش به مسکو و توافق های بزرگ اقتصادی دو کشور که پس از نهایی شدن جزییات آن اعلام می شود، آیت الله رئیسی و اعضای هیات دولت به منظور افتتاح پروژه های عمرانی و بهداشتی به استان البرز سفر کردند تا نشان دهند توازن در دیپلماسی و میدان نه فقط در حرف، بلکه به صورت رویکردی عملی در دستور کار دولت است.سفر به البرز دومین سفر استانی دولت سیزدهم بود. استان البرز دارای قابلیت های ویژه ای در حوزه های صنعت و اقتصاد و دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی با ۱۵۰ برند ملی است که می تواند گام های موثر اقتصادی را بردارد. دولت سیزدهم با اهتمام به این موضوع، حمایت های متعددی در راستای قرار گرفتن این استان در مسیر توسعه انجام داده است.سفر رییس جمهور به البرز از دریچه ای دیگر نیز حائز اهمیت بود و آن هم آزادی ۲۳ زندانی جرایم مالی بود. از محل اعتبار سفر رییس جمهور مقدمات آزادی ۱۶۰ زندانی بدهکار مالی فراهم شد.معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در این خصوص با بیان اینکه ظرفیت حضور مردم مسیر خدمات رسانی را برای دولت هموار می کند، گفت: آزادی زندانیان بدهکار و جرایم مالی از محل سفرهای رییس جمهور به استان‌ها از جمله برکات این سفرها است.محسن منصوری ضمن قدردانی از استقبال پرشور مردم البرز از رییس جمهور گفت: سفر اول رییس جمهور به البرز دستاوردهای خوبی داشت به طوری که ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی داده شد که در نتیجه آن ۱۸۴ واحد صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل با ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی به عرصه تولید بازگشتند.معاون اجرایی ریاست جمهوری نتیجه این خدمات و کارها را اشتغال هزاران نفری برای مردم البرز دانست و گفت: همچنین بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع عمرانی وارد استان البرز شد که تکمیل بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس، بخشی از آزاد راه شهید سلیمانی کرج و پروژه‌های بزرگ آب و فاضلاب از آثار این حمایت دولت به شمار می‌رود.منصوری گازرسانی به ۱۲۰ روستای البرز را از دیگر اقدامات در این مدت حدود یک و نیم ساله عنوان کرد و افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که البرز در عرصه گازرسانی به استانی سبز تبدیل شده است.
بهره برداری از خط تولید واکسن های نوترکیب با حضور وزیر جهاد کشاورزی
همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان البرز، با حضور وزیر جهاد کشاورزی خط تولید واکسن های نوترکیب جدید در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی راه اندازی شد.
خط تولید واکسن های جدید نوترکیب یک دستاورد ملی است و ظرفیتی را پدید آورده است تا در صورت حملات ویروسی و میکروبی همچون کرونا در کمترین زمان ممکن امکان تولید واکسن های مورد نیاز جهت مقابله با آن و دفاع و صیانت از مردم شریفمان فراهم شود. همزمان با راه اندازی خط تولید واکسن های نوترکیب جدید ، ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید» نیز به بهره‌برداری رسید.وزیر جهاد کشاورزی همچنین در این سفر طرح توسعه دامداری ۱۱ هزار راسی نظرآباد را افتتاح کرد. این واحد دامی که برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است با چهار هزار و ۳۰۰ راس دام شیری ظرفیت تولید روزانه ۲۳۰ هزار لیتر شیر را دارد.نیکبخت در سفر یک روزه خود به البرز برنامه های دیگری نیز داشت که از جمله آن بازدید از واحد تولید نشاء‌کشت بافت و تولید نهال شرکت زیست فناوری و رویش پایدار، بهره برداری از طرح توسعه واکسن دامی شرکت ویراواکسن شایا در نظرآباد و بهره برداری از شرکت آکام پور تولید شیر خشک در نظرآباد بود؛ این واحد تولیدی با سرمایه گذاری سه هزار و ۶۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ۴۸ به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
بهره برداری از پست ۶۳کیلوولت شهرک صنعتی بهارستان با حضور وزیر کشور
قطعه نخست پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی بهاران کرج همزمان با سفر استانی رییس جمهور به استان البرز در مراسمی با حضور وزیر کشور مورد بهره برداری قرار گرفت. این طرح زیرساختی با صرف هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت که برق مورد نیاز ۱۶۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بهارستان کرج را تامین می کند.
احمد وحیدی در حاشیه این افتتاح گفت: به جز بخش کوچکی از قطعات، سایر بخش ها و تجهیزات پست های برق از سوی شرکت های داخلی تولید و تامین می شود. به گفته او افتتاح این طرح ها به تامین برق پایدار صنایع مستقر و در در دست ساخت که به شکل پراکنده برق خود را تامین می کردند کمک می کند.وی در ادامه و در آیین بهره برداری از درمانگاه شبانه روزی شهرک صنعتی بهارستان دستور اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای تامین اراضی ساخت مسکن تعاونی های کارگری و بررسی ادامه مترو تا کمالشهر را صادر کرد. شهرک صنعتی بهارستان واقع در حاشیه آزادراه کرج-قزوین دارای ۱۶۰ واحد تولیدی است.همچنین با حضور وزیر کشور ۲ طرح آبرسانی در کرج و گرمدره با حضور وزیر کشور بهره برداری شد.
افتتاح ۶ طرح بزرگ تولیدی و صنعتی با حضور وزیر صمت
همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان البرز، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ۶ طرح بزرگ تولیدی و صنعتی از جمله شرکت مهندسی ساخت و کنترل برق و خودروهای برقی مپنا به بهره برداری رسید. افتتاح این طرح‌ها افزون بر رونق تولید و اقتصاد البرز، بیش از یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی به همراه دارد.همچنین در سفر عباس علی آبادی ۲ کارخانه بزرگ تولیدی و صنعتی در ساوجبلاغ راه اندازی شد.کارخانه تولید انواع نخ با کاربرد در صنایع نساجی یکی از این واحدهای تولیدی صنعتی است که در زمینی به مساحت ۱۵ هزار۷۴۳ متر مربع با زیربنای هشت هزارو۲۶۵ متر مربع راه اندازی شد. برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این کارخانه افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه هزینه شده است. ۲۸۰ نفر با راه اندازی این کارخانه مشغول به کار شدند.همچنین کارخانه ساخت لوازم خانگی شامل تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت در شهرستان ساوجبلاغ به بهره برداری رسید. این کارخانه در زمینی به گستره ۹۷هزارو۱۱۶ متر مربع و با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال احداث ، تجهیز و راه اندازی شده است. راه اندازی کارخانه جدید ساخت لوازم خانگی ساوجبلاغ، ۷۵۰ نفر فرصت شغلی مستقیم به همراه است.نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت (CHP) اختصاصی مجتمع تولیدی مواد غذایی زر شهرستان ساوجبلاغ هم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد.
افتتاح طرحهای مهم فیبر نوری از سوی وزیر ارتباطات
همچنین روز جمعه، ۲ واحد تولیدی صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید. علاوه بر این افتتاح طرح فیبر نوری تا منازل و کسب و کارها (FTTH)، افتتاح و تست سرعت اتصال اینترنت پرسرعت در منزل شهید اکبری و یک واحد گلخانه و افتتاح یک شرکت تولید گیربکس هم از برنامه های مهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سفر بود.عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح کابل نوری منازل و کسب و کارهای شهرستان چهارباغ از توابع استان البرز گفت: با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در همه استانها سرعت اینترنت در ایران از مگابیت بر ثانیه عبور کرده و با هزاران برابر افزایش در حال رسیدن به گیگابیت بر ثانیه است.وی با بیان اینکه امروز سرعت دانلود در طرح فیبر نوری چهارباغ مقدار ۹۳۳ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده است، گفت: سرعت اینترنت در کابل نوری ۸۰ برابر سرعت قبلی است و یک انقلاب در مسیر ارتباطات و اطلاعات کشور محسوب می‌شود.
بررسی روند عملیات اجرایی بیمارستان دکتر حشمت از سوی وزیر تعاون
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جریان دومین سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان البرز، از بیمارستان ۳۲ تختخوابی در حال ساخت «دکتر حشمت» در طالقان بازدید کرد.
سیدصولت مرتضوی در این بازدید ضمن دریافت گزارشی از روند عملیات اجرایی این بیمارستان، گفت: ساخت این بیمارستان فروردین ۱۴۰۱ آغاز شده و عملیات اجرایی آن اکنون با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.وی تصریح کرد: این بیمارستان در زمینی به گستره بیش از یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و در سه طبقه به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های مردم این منطقه در حال ساخت است.مرتضوی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، ساخت این بیمارستان در یک سال آینده تکمیل و پس از تجهیز، آماده بهره برداری خواهد شد.مرتضوی همچنین با حضور در شهرستان طالقان استان البرز از مرکز نیکوکاری ونگهداری معلولان و جامعه هدف بهزیستی(رعد) این شهرستان بازدید کرد.
اهمیت افتتاح بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی فردیس
یکی از مهمترین پروژه هایی که دراین سفر مورد بهره برداری قرار گرفت، افتتاح بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی فردیس بود. جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهرستان فردیس تاکنون بیمارستان و مرکز درمانی از این دست نداشته‌اند. تا پیش از افتتاح این بیمارستان، مردم این منطقه، برای انجام درمان‌های خود یا باید به کرج مراجعه می‌کردند یا به بیمارستان‌های تهران. در این میان این نکته قابل توجه این است که برخلاف افتتاح‌های نمایشی در دولت‌های گذشته، این بیمارستان درحالی به صورت رسمی و باحضور رئیس جمهور افتتاح شد که از اردیبهشت سال‌جاری، کار پذیرش بیمار را آغاز کرده بود.این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در زمینی به گستره ۲۷ هزار متر مربع و با زیربنای ۲۱ هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های مختلف از جمله کودکان، زنان، قلب و بخش های ویژه است.سفر ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ رییس جمهور به البرز سبب شد تا اعتبار این پروژه به صورت ویژه دیده شود و دولت سیزدهم با تامین ۷۰ درصد اعتبارکل پروژه و تکمیل ۵۰ درصد مابقی کار به سالها مطالبه مردم شهرستان فردیس پایان داد.
آماده سازی طرح جامع زیستی محیطی برای البرز از سوی سلاجقه
رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز از دیگر اعضای هیات دولت بود که به استان البرز سفر کرد. علی سلاجقه روز جمعه با حضور در شهرستان صنعتی اشتهارد استان البرز برای رفع آلودگی زیست محیطی تصفیه خانه شهرک صنعتی این شهرستان دستور داد این مشکل زیست محیطی در اسرع وقت برطرف شود.وی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان البرز، از محل خروجی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اشتهارد، بازدید کرد و دراین بازدید دستور داد مشکل زیست محیطی این تصفیه خانه در زمان معین مرتفع شود در غیر صورت چاه های تامین کننده تصفیه خانه پلمب شود.خروجی پساب تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد سالهاست که سبب آلودگی اراضی کشاورزی منطقه شده ضمن آنکه بوی نامطبوع آن سبب نارضایتی و گلایه مندی مردم از وضعیت زبیست محیطی منطقه شده است.رییس سازمان حفاظت محیط زیست پس از نظارت میدانی از واحد تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اشتهارد، دستور داد که در هماهنگی ادارات کل محیط زیست استان‌های البرز و قزوین در مدت یک ماه تخلفات زیست محیطی جمع شود و در صورت عدم تمکین، تخلفات به مراجع قضایی گزارش شود.
سلاجقه همچنین با اشاره به بازدید میدانی از تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد و خروجی نامناسب این تصفیه خانه، گفت: صندوق ملی محیط زیست آمادگی دارد تا برای رفع آلایندگی این تصفیه خانه کمک مالی کند.معاون رییس جمهور همچنین گفت: آمادگی داریم تا طرح جامع محیط زیستی برای شهرستان اشتهارد و برای کل استان را تهیه کنیم.
همچنین در حاشیه بازدید معاون رییس جمهور از شرکت مکو (مپنا) تفاهم نامه حمایتی این شرکت از گونه ارزشمند عقاب طلایی با محیط زیست استان البرز امضا شد. عقاب طلایی از جمله گونه‌های حیات وحش بومی استان البرز است.همچنین در جریان سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست شرکت مپنا برای تولید سالانه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی اعلام آمادگی کرد.
اختصاص هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل و ساخت پروژه های ورزشی
اختصاص یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل و ساخت پروژه های ورزشی استان البرز از برکت‌های سفر رییس جمهور به این استان بود.کیومرث هاشمی، وزیر ورزش وجوانان روز جمعه در جریان دور دوم سفر استانی رییس جمهور به استان البرز و در بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب شهرستان کرج، اظهار کرد: در همین راستا و برای تحقق این مهم، هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در این سفر به این طرح اختصاص داده م می شود.هاشمی ادامه داد: پیگیری برای سرعت بخشیدن به تکمیل مجموعه سنگنوردی و خانه جوان کرج نیز باید در اولویت قرار گیرد.
افتتاح نخستین مرکز احیا و نوآوری واحدهای اقتصادی کشور
همزمان با سفر رییس جمهور به البرز، نخستین مرکز نوآوری و احیای واحدهای اقتصادی کشور روز جمعه با هدف رفع چالش‌های بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی و دستیابی به فناوری نوین در این استان با حضور روح الله فیروزآبادی معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور افتتاح شد.همچنین در این سفر از داروی ضد سرطان سیکلوفسفاماید تزریقی رونمایی شد. معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در این آیین به تحریم های ظالمانه دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز تولید داروی درمان سرطان که از نیازهای اساسی کشور است در سایه تحریم محقق شده است.وی یادآورشد: تولید این محصول برای کشور ما که در شرایط تحریمی به دنبال استقلال و دسترسی به فناوی ویژه است یک فرصت محسوب می‌شود.داروی تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفاماید بیشتر در معالجه و درمان بیماران مبتلا به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان‌های خون، تخمدان، پستان و چشم کاربرد دارد.
بهره برداری از ۸۱۴ واحد مسکونی و ۲ پروژه عمران شهری
همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به البرز، روز جمعه در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی، بهره برداری از ۸۱۴ واحد مسکونی و ۲ پروژه عمران شهری در شهر جدید مهستان این استان آغاز شد. همچنین در این سفر از پروژه بزرگراه شمالی کرج و احداث بزرگ‌ترین پل غرب آسیا بازدید شد.در سفرهای استانی دولت مردمی بازدید طرح‌های نیمه کاره، یا افتتاح طرح‌های به پایان رسیده، در اولویت سفرهای استانی قرار می‌گیرد و سپس دیدارهای مردمی یا جلسات شورای اداری برگزار می‌شود. این روند برنامه‌ریزی سفرها، این حسن را دارد که رئیس جمهور نخست تصویری از واقعیت‌های میدانی پروژه‌ها یا نیازهای استان‌ها و شهرستان‌ها کسب می‌کند؛ امری که می‌تواند به تصمیم گیری‌های عینی و واقع‌بینانه در جلسات شورای اداری یا دیگر جلسات کمک کند. برهمین اساس، نخستین برنامه سفر آیت‌الله رئیسی به استان البرز، بازدید از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان بود. فاز نخست این بزرگراه به طول ۷.۶ کیلومتر از بخش میانی پروژه، در حد فاصل تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی در جریان این سفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی که به همراه رییس جمهور در سفر استانی به البرز رفته بود به افتتاح قطعه نخست آزادراه سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: پروژه کنارگذر شمالی کرج دسترسی از جانب شرق و غرب به پایتخت را شتاب می‌دهد.وی یادآور شد: برای تکمیل این پروژه به ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم که قرار شد به صورت مشارکتی از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی و شهرداری کرج تامین شود تا بتوانیم سال آینده به صورت کامل از این پروژه بهره‌برداری کنیم.همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان البرز، دبیرستان ۱۵ کلاسه امام خمینی (ره) شهر جدید مهستان در شهرستان ساوجبلاغ نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود