24 مرداد 1392
شماره خبر: 55938

احیای كمربند سبز كرج/ كاشت درخت در حاشیه معابر ادامه دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

احیای كمربند سبز كرج/ كاشت درخت در حاشیه معابر ادامه دارد


با اجرای توافق نامه بین سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اداره کل مسکن و شهرسازی استان البرز، احیای کمبربند سبز در دستور کار ویژه این سازمان قرار گرفت.
باغشهری مطرح در کشور بوده و از لحاظ گل و گونه های گیاهی و درختان، دارای وضعیت مطلوبی بود اما رفته رفته با ساخت و ساز و احداث ساختمانهای بلندمرتبه، حالت باغشهری خود را از دست داد و به شهر ترافیک و برج تبدیل شد. با هدف حفظ ویژگی باغشهری کرج، طی سالیان گذشته سازمانها و نهادهای مختلف از جمله شهرداری و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اقدامات مختلفی را در راستای تحقق این مهم انجام داده اند و سعی کردند که کرج را به گذشته باغشهری خود بازگردانند. در این میان سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج به عنوان یکی از متولیان اصلی فضای سبز در این کلانشهر، تاکید فراوانی بر احداث و ایجاد کمربند سبز در کرج داشته و دارد.
چهار هزار هکتار کمربند سبز دور کرج را احاطه می کند
در این زمینه عباس زارع با اشاره به اینکه محور برنامه هاي سازمان پاركها نه تنها حفظ، بلكه گسترش فضاهاي سبز است، اظهار داشت: خوشبختانه پس از حدود پنج سال چالش و درگيري بر سر درختكاري در زمينهاي حاشيه شهر كرج، با سازمان مسكن و شهرداري استان به توافق رسيديم. وی ادامه داد: طبق اين توافقنامه بيش از چهار هزار هكتار فضاي سبز به صورت يك كمربند وسيع و گسترده پيرامون شهر كرج ايجاد خواهد شد.
باغشهری کرج احیا می شود
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: به طور قطع با ایجاد کمربند سبز دور این کلانشهر، شادابی و طراوت در شهر دو چندان و زیباتر می شود. زارع با اشاره به بازسازي چهره باغي و سبز كرج گفت: استفاده از پتانسيلهاي موجود در استان كافيست كه توريستها و مسافران را به اين منطقه بكشاند و

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود