13 شهریور 1391
شماره خبر: 11077

دستگیری باند هفت نفره سارقان خودرو در یک عملیات پنج ساعته

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

دستگیری باند هفت نفره سارقان خودرو در یک عملیات پنج ساعته

سپیدار آنلاین: فرمانده انتظامی کرج گفت: ماموران انتظامی شهرستان کرج طی یک عملیات پنج ساعته، موفق به شناسایی و دستگیری هفت نفر از اعضای یک باند سرقت خودرو به سرکردگی یک زن در این شهرستان شدند.
سرهنگ علیرضا خیرخواهان در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران کلانتری 33 اهری در حین گشت زنی متوجه خودرویی شدند که سرنشین آن با دیدن ماموران خودرو را ترک کرد و فرار کرده است. وی گفت: ماموران که به این موضوع مشکوک شده و به تعقیب وی پرداخته و پس از طی مسافتی، ضمن رعایت قانون به کارگیری سلاح با شلیک تیرهای هوایی، وی را متوقف و پس از دستگیر ی در بازرسی بدنی از متهم مقادیری مواد مخدر از نوع شیشه کشف و ضبط کردند. سرهنگ خیرخواهان افزود: با توجه به ضد و نقیض گویی ها متهم، وی تحت بازجویی های تکمیلی ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت اعتراف و اقرار کرد که از اعضاء یک باند بزرگ سرقت خودرو بوده و با همدستی سایر اعضای باند در مناطق فردیس، محمد شهر، مشکین دشت و شهرک ناز اقدام به سرقت خودروهای پراید می کنند. فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در ادامه باز جوئی ها از این سارق خودرو، مخفیگاه سایر اعضاء باند در محمد شهر شناسایی و بلافاصله ماموران کلانتری به محل مورد نظر اعزام و پس از محاصره کامل منطقه در یک عملیات غافلگیرانه وارد مخفیگاه متهمان شده و 4 عضو دیگر باند سارقان خودرو شامل سه مرد و یک زن را در حال استعمال مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از آنجا مقادیری مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین و همچنین 3 دستگاه خودروی مسروقه از نوع پراید را کشف و ضبط کردند. خیرخواهان در ادامه افزود: با تحقیق از اعضاء باند بزرگ سارقان مشخص شد که افراد دستگیر شده همگی سابقه دار بوده و پس از آزادی از زندان با تشکیل باندی به سرکردگی «لعیا –ق» در سطح کرج و اطراف آن، اقدام به سرقت خودرو می کنند. سرهنگ خیر خواهان اظهار داشت: در باز جوئی از سرکرده باند سارقان مشخص شد که وی سوژه های خود را از میان خودروهای پراید که فاقد تجهیزات ایمنی بوده و در اطراف خیابان های خلوت پارک شده انتخاب کرده و پس از سرقت خودرو و انتقال آن به مکان مورد نظر، آنهارا اوراق کرده و قطعات آنها را به فروش می رساندند. وی گفت: در ادامه تحقیقات از سایر اعضاء باند مشخص شد که متهمان در سرقت منزل نیز فعالیت داشته، به این صورت که سرکرده باند بر اساس نقشه قبلی با ایستادن در کنار خیابان، سوار خودروهای مدل بالا شده و با اغفال رانندگان، به منزل آنها رفته و با خوراندن آبمیوه مسموم و بی هوش کردن صاحب خانه با کمک سایر اعضای باند که به صورت مخفیانه او را همراهی می کردند لوازم با ارزش و قیمتی منازل را به سرقت می بردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج تصریح کرد: در ادامه پیگیریها، دو نفر مالخر نیز شناسایی و طی یک عملیات پلیسی در محمد شهر کرج دستگیر و یک دستگاه خودرو پراید که تحت تعقیب ماموران بود ،از آنها کشف و ضبط شد.




منبع: شبکه خبری البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود