10 خرداد 1394
شماره خبر: 143062

نجات کودک خردسال پس ازهشت ساعت در چاه 160 متری در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

 نجات کودک خردسال پس ازهشت ساعت در چاه 160 متری در البرز


کودک چهارساله ای که درچاه 160 متری متروکه درشهرستان ساوجبلاغ استان البرز سقوط کرده بود، با تلاش آتش نشانان کرج به طور معجزه آسا از مرگ نجات یافت.
سیدجواد موسوی در تشریح این حادثه گفت: طبق تحقیقات، این کودک حدود ساعت هشت صبح امروز حین بازی در اطراف خانه واقع در روستای کهریزک شهرستان ساوجبلاغ به درون چاه 160 متری سقوط کرد. وی ادامه داد: آتش نشانان بخش چهارباغ استان البرز لحظاتی پس از حادثه در محل حضور می یابند اما تلاش های آنان برای خارج کردن این کودک از درون چاه نتیجه نمی دهد که در ساعت 11:30 دقیقه امروز موضوع به آتش نشانی کرج گزارش می شود. موسوی گفت : 12 تن از نیروهای مجرب و مدیران فنی و عملیاتی آتش نشانی کرج به همراه سه دستگاه خودرو امدادی و تجهیزات فنی به محل حادثه اعزام شدند که با استفاده از تجهیزات فنی و با روش های خاص توانستند این کودک خردسال را که حدود هشت ساعت درعمق 100 متری دهانه چاه گرفتار شده بود، نجات دهند. وی بیان داشت: وجود لوله فلزی به قطر 30 سانتی متردر میانه چاه موجب شد تا این کودک به عمق چاه سقوط نکند که درغیراین صورت به علت وجود لجن و آب در ته چاه احتمال مرگ او زیاد بود. موسوی بدون اشاره به نام این کودک،افزود: چاه مذکوردر گذشته برای تامین آب حفاری شده بود و به علت پایین رفتن سطح آب آن بدون ایمن سازی و انسداد رها شد که امروز به این حادثه انجامید.
نجات کودک خردسال توسط آتش نشانان کرج پس از هشت ساعت به بیم و نگرانی خانواده و روستاییان منطقه کهریزک خاتمه داد.این کودک برای اطمینان از سلامت کامل به مراکز درمانی انتقال یافت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود