20 مرداد 1393
شماره خبر: 127179

نجات مقنی گرفتار در چاه 120 متری با تلاش آتش نشان کرجی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نجات مقنی گرفتار در چاه 120 متری با تلاش آتش نشان کرجی


سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از نجات مقنی جوان گرفتار در اعماق چاه 120 متری پس از ساعت ها تلاش امدادگران خبر داد.
به دنبال تماس تلفنی شهروندان با ستاد فرماندهی آتش نشانی کرج بزرگ و ارایه گزارش یک مورد حادثه سقوط کارگر مقنی به اعماق یک حلقه چاه 120 متری در حوالی کلاک پایین، بلافاصله هماهنگی های لازم جهت اعزام تیم های امداد و نجات از دو ایستگاه 108 و 116 آتش نشانی به عمل آمد. در این حادثه به دلیل خرابی و نقص فنی وسیله برقی (بالابر) مقنی جوان درون چاه 120 متری محبوس شده بود و به دلیل کمبود اکسیژن و فشار روانی بالا، وضعیت جسمی حادثه دیده هر لحظه رو به وخامت می گذاشت. نیروهای امدادی آتش نشانی کرج پس از حضور در محل حادثه، با ایجاد کارگاه ویژه چاه و استفاده از ادوات و تجهیزات لازم پس از گذشت چند ساعت موفق به نجات و بیرون کشیدن مقنیِ جوان از درون چاه شدند و پس از ساعاتی هولناک و ترس آور، مجددا آرامش را به صحنه زندگی این کارگر بازگرداندند. در پایان کارگر مصدوم جهت ادامه مداوا تحویل عوامل اورژانس شد و به مراکز درمانی انتقال یافت.
آتش سوزی در انبار کالای لوازم خانگی
در خبری دیگر از سازمان آتش نشانی کرج، یک فقره آتش سوزی در انبار کالای لوازم خانگی آتش نشانان را به محل حادثه کشاند. این آتش سوزی صبح دیروز در خیابان دوازدهم غربی قلم به وقوع پیوست و با مشتعل شدن لوازم خانگی در این انبار 70 مترمربعی، امکان سرایت حریق به واحدهای تجاری اطراف نیز وجود داشت که بر نگرانی ساکنین در محل افزوده بود. لحظاتی پس از تماس شهروندان با 125، صدای آژیر خودروهای سبک و سنگین آتش نشانی از دو ایستگاه 106 و 119 در خیابان دوازهم غربی به گوش رسید و جدالی سخت میان آتش و آتش نشانان آغاز شد. آتش نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه اطفای حریق و انواع خاموش کننده ها نسبت به اطفای حریق اقدام کردند. آنان در پایان نکات ایمنی را به حاضرین در صحنه متذکر شدند و پس از تنظیم صورتجلسه و هماهنگی با ستاد فرماندهی آتش نشانی کرج بزرگ به ایستگاه های مربوطه بازگشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود