11 بهمن 1402
شماره خبر: 300202

دستگیری فیشنگ کار حرفه ای 15 ساله در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

دستگيري فيشنگ کار حرفه اي 15 ساله در کرج


جانشين انتظامي استان از دستگيري يک فيشينگ کار حرفه اي نوجوان در کرج خبر داد و گفت: اين متهم 15 ساله اقدام به برداشت غيرمجاز بيش از 3 هزار کارت بانکي در سراسر کشور کرده است.

سرهنگ "محمد نادربيگي" با اعلام اين خبر بيان داشت: در پي رصد شبانه روزي گروه ها و کانال هاي فضاي مجازي ، کارشناسان پليس فتاي استان فردي را با هويت مشخص در فضاي مجازي شناسايي که اقدام به فعاليت مجرمانه و ترغيب افراد با روش هاي مختلف و ارسال پيامک حاوي لينک هاي جعلي با محتواي شکوائيه قضايي (ثنا) و سهام عدالت ، درج آگهي کار در منزل و خريد ارز مي کند.
وي افزود: در ادامه روند بررسي اين پرونده ماموران پليس فتا موفق به شناسايي رد يکي از فيشينگ کاران حرفه‌اي در استان شده و با زدن رد او در يکي از مناطق شهرستان کرج موفق به دستگيري وي شدند. جانشين انتظامي استان اضافه کرد: در بازرسي بدني از متهم تعدادي تلفن همراه و چند کارت بانکي و مقداري طلا کشف شد. اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه با بررسي هاي صورت گرفته از متهم اطلاعات تعداد بيش از 3 هزار کارت بانکي از سوي مالباختگان به سرقت رفته است گفت : در اين رابطه تا کنون 180 نفر شاکي از سراسر کشور شناسايي شده اند. سرهنگ نادربيگي با بيان اينکه اين متهم 15 ساله پس از تکميل پرونده روانه زندان کانون اصلاح تربيت شده است گفت: به کاربران توصيه مي‌کنيم از ورود به لينک‌هاي ارسالي از سوي شماره‌هاي ناشناس به جد خودداري کنند و موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري با شماره 096380 به پليس اعلام کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود