5 فروردین 1403
شماره خبر: 302572

دستگیری فیشینگ کاری تهرانی توسط پلیس البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان


رئيس پليس فتاي استان از دستگيري يک فيشينگ کار حرفه اي که از طريق ارسال پيامک جعلي واريز سود سهام عدالت اقدام به کلاهبرداري مي کرد خبر داد و گفت: تاکنون 18 مالباخته در سراسر کشور شناسايي شده اند.

سرهنگ "رسول جليليان" با اعلام اين خبر بيان داشت: در پي مراجعه شهروندي به پليس فتاي استان و اعلام اينکه مبلغ حدود 40 ميليون تومان از حسابش برداشت غيرمجاز شده است، بررسي موضوع در دستور کارماموران قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد که مالباخته از طريق وارد شدن به لينک ارسالي کلاهبرداران مبني بر مشاهده سود سهام عدالت اطلاعات بانکي اش مورد سرقت رفته است.
رئيس پليس فتا البرز اضافه کرد:  در ادامه روند بررسي اين پرونده ماموران پليس فتا موفق به شناسايي رد يکي از فيشينگ کاران حرفه‌اي کشور شده و با زدن رد او در استان تهران با دريافت نيابت قضائي موفق به دستگيري وي در شهرستان پاکدشت تهران شدند.
رئيس پليس فتاي استان البرز اضافه کرد:  در بازرسي از مخفيگاه متهم تعدادي تلفن همراه و چند کارت بانکي مربوط به افراد معتاد که متهم از آنها براي استفاده در کلاهبرداري بهره مي‌برد، کشف شد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه تاکنون 18 نفر از مالباختگان اين پرونده شناسايي شده‌اند، گفت:  ارزش کلاهبرداري صورت گرفته در اين پرونده بيش از 10 ميليارد ريال  برآورد مي شود.
سرهنگ جليليان در خصوص شيوه و شگرد متهم در ارتکاب جرم گفت:  اين فرد با استفاده از ربات‌هاي تلگرامي اقدام به ارسال پيامک‌هاي مشاهده سود سهام عدالت نموده و با انتقال سوژه‌هاي خود به درگاه جعلي، با دريافت رمز حساب مالباختگان را خالي مي‌کرد.
وي در پايان با بيان اينکه تحقيقات در خصوص اين پرونده همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: به کاربران توصيه مي‌کنيم از ورود به لينک‌هاي ارسالي از سوي شماره‌هاي ناشناس به جد خودداري کنند و موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري با شماره 096380 به پليس اعلام کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود