16 اردیبهشت 1403
شماره خبر: 304240

دستگیری فیشینگ کار حرفه ای در عظیمیه

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان



جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: فردي که با ترفند ارسال پيامک جعلي ابلاغيه قضائي، طعمه هاي خود را به درگاه هاي جعلي بانک هدايت کرده و اطلاعات بانکي بيش از 400 کاربر را به سرقت برده بود، توسط پليس فتا استان شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ "محمد نادربيگي" با اعلام اين خبر اظهار داشت: کارشناسان پليس فتاي استان با بکارگيري روش هاي نوين بررسي جرائم رايانه اي و بکارگيري اقدامات فني و پليسي از فعاليت يک اکانت تلگرامي در زمينه فيشينگ مطلع شدند. وي افزود: پس از انجام اقدامات پليسي هويت و مخفيگاه متهم مورد نظر در منطقه عظيميه کرج شناسايي و نامبرده با هماهنگي مقام قضائي دستگير شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان البرز، گفت: در بازرسي از تجهيزات الکترونيک متهم که به وسيله آن ها اقدام به ارسال پيامک هاي جعلي ابلاغيه قضائي مي کرد، اطلاعات بانکي بيش از 400 کاربر شناسايي شد که تاکنون 18 نفر از مالباختگان شناسايي شده اند. اين مقام انتظامي افزود: ارزش کلاهبرداري اين متهم توسط کارشناسان بيش از 2 ميليارد ريال برآورد مي شود. سرهنگ نادربيگي در پايان با اشاره به معرفي متهم به مرجع قضائي، خاطرنشان کرد: شهروندان درنظر داشته باشند که مشاهده ابلاغيه قضائي هيچ نيازي به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سايت هاي جعلي که براي مشاهده ابلاغيه آن ها را به درگاه واريز منتقل مي کند، به هيچ وجه اطلاعات بانکي را وارد آن درگاه بارگزاري نکنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود