3 اسفند 1390
شماره خبر: 5104

سارقان سابقه دار در ساوجبلاغ دستگیرشدند

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

سارقان سابقه دار در ساوجبلاغ دستگیرشدند

رییس پلیس شهرستان ساوجبلاغ استان البرز گفت: سارقان سابقه داری كه با بستن دست و پای پیشخدمت یك رستوران اقدام به سرقت لوازم این مكان و خودرو مالك آن كرده بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ 'حسین كربلایی زاده ' افزود: در پی اعلام سرقت به عنف یك دستگاه خودروی ماكسیما از رستورانی در ساوجبلاغ ، بلافاصله گروه ویژه ای از پلیس آگاهی این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. وی یادآورشد: مالك رستوران پس از حضور مأموران در محل وقوع جرم اظهار داشت كه در ساعت دو بامداد از طریق همسایگان و پیشخدمت رستوران مطلع شدم كه عده ای از افرادناشناس بانقاب و سلاح سرد وارد رستوران شده و با بستن دست و پای پیشخدمت و تخریب چندین قفل اقدام به سرقت خودروی ماكسیما و اموال موجود در رستوران كرده و بلافاصله متواری شده اند. كربلایی زاده اظهار داشت :با بررسی محل وقوع جرم و اظهارات پیشخدمت رستوران ، احتمال اینكه سارقان با تصمیم و برنامه ریزی قبلی دست به سرقت زده اند، قوت گرفت. وی گفت: با جمع بندی تحقیقات اولیه و اقدامات نامحسوس ،ماموران دریافتند كه سه نفر نگهبان این رستوارن نیز قربانی نقشه شوم سارقان شده اند، بنابراین با مراجعه به بانك اطلاعاتی مجرمان مشخص شد كه متهم اصلی سارق سابقه داری است كه به تازگی از زندان آزاد شده است. وی اضافه كرد: با اطلاعات بدست آمده ماموران با انجام گشت زنی های نامحسوس در مناطقی كه احتمال تردد و حضور متهم در آنجا می رفت موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند و او را برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل كردند. كربلایی زاده گفت: در بازجوییها متهم دستگیر شده به جرم خود مبنی بر سرقت از این رستوران با همدستی دو نفر دیگر اعتراف كرد و اذعان داشت، به دلیل آنكه بتوانیم نقشه سرقت را عملی كنیم با تلفن زدن به یك مركز ترك اعتیاد و مطرح كردن این موضوع كه سه نفر معتاد در منزل ما وجود دارد كه قادر به راضی كردن آنها برای ترك كردن اعتیادشان نیستیم ، از مسئولان این مركز كمك خواستیم. وی افزود: با انتقال این سه نگهبان به مركز ترك اعتیاد با بستن دست و پای پیشخدمت رستوران نقشه خود را عملی كردیم. وی افزود: با راهنمایی های متهم و با تلاش ماموران پلیس آگاهی سایر همدستان او نیز در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر كرده و در بازرسی از منزل متهمان مقادیری اموال مسروقه كشف و ضبط و خودرو مسروقه نیز در شهرستان شهریار شناسایی و تحویل صاحب آن شد.
گفتنی است، متهمان دارای چندین فقره سابقه سرقت هستند كه پس ار تشكیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا روانه زندان شدند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود