28 مهر 1392
شماره خبر: 108278

با این ۹ترفند ساده مصرف چربی خود را کاهش دهید

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

با این ۹ترفند ساده مصرف چربی خود را کاهش دهید


اگر می‌خواهید چند کیلو لاغر شوید یا راحت‌تر نفس بکشید چند توصیه داریم تا مصرف چربی را کاهش دهید.
چربی‌ها برای بدن لازم هستند اما مقدار زیاد آن به تناسب اندام و سلامت رگ‌ها رحم نمی‌کند. یعنی باید از همان اول در مصرف چربی و روغن حد تعادل را رعایت کنید تا به مرور زمان دچار مشکل نشوید. اگر می‌خواهید چند کیلو لاغر شوید یا راحت‌تر نفس بکشید چند توصیه داریم تا مصرف چربی را کاهش دهید. اگر می‌خواهید چند کیلو لاغر شوید یا راحت‌تر نفس بکشید چند توصیه داریم تا مصرف چربی را کاهش دهید.چربی‌ها برای بدن لازم هستند اما مقدار زیاد آن به تناسب اندام و سلامت رگ‌ها رحم نمی‌کند. یعنی باید از همان اول در مصرف چربی و روغن حد تعادل را رعایت کنید تا به مرور زمان دچار مشکل نشوید. اگر می‌خواهید چند کیلو لاغر شوید یا راحت‌تر نفس بکشید چند توصیه داریم تا مصرف چربی را کاهش دهید.
بفرمایید شیر بدون چربی :
به افرادی که می‌گویند شیر بدون چربی مزه‌ آب می‌دهد توصیه می‌کنیم مقداری چربی به آب اضافه کرده و نوش جان کنند ببینند طعم آن چه فرقی دارد! برای این که میزان چربی دریافتی‌تان را کاهش دهید شیر خامه گرفته شده استفاده کنید. اگر عادت دارید قهوه یا نسکافه تان را با شیر میل کنید نیز از این شیر استفاده کنید. در این صورت آخر هر هفته مقدار چربی و کالری دریافتیتان کاهش می‌یابد.
پنیر کم چرب میل کنید:
پنیر یک صبحانه و همچنین میان وعده‌ بسیار مناسبی است اما در عین حال چرب است. معمولاً پنیر بین ۲۰ تا ۳۵ درصد چربی اشباع شده دارد که باید از آن پرهیز کرد. درست است که چربی موجود در پنیر کمتر از کره است (کره حاوی ۸۲ درصد چربی اشباع شده است) اما این دلیل نمی‌شود که در مصرف آن زیاده‌روی کنید. توجه داشته باشید که اگر عاشق پیتزا هستید یا پنیر زیادی در نانتان می‌گذارید و میل می‌کنید جای تعجبی نیست که سایزتان کم نمی‌شود. توصیه می‌کنیم از پنیرهای کم چرب استفاده کنید.
در مصرف چربی‌های مفید هم احتیاط کنید:
چربی‌های خوب برای سلامتی مفیدند اما این دلیل نمی‌شود که مثلاً روغن زیتون را به جای آب استفاده کنید. درست است که روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو می‌باشد که میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد اما در هر حال روغن است و مصرف بی‌رویه‌ آن خوب نیست. زمانی که سالاد می‌خورید به سلامتی‌تان خدمت می‌کنید اما زمانی که روغن زیتون را روی همین سالاد مفید خالی می‌کنید کالری زیادی را به خود تحمیل کرده‌اید.
ماست یونانی میل کنید:
ماست یونانی در ایران نیز تولید می‌شود. این ماست حاوی چربی کمتر و پروتئین بیشتری از ماست‌های معمولی می‌باشد. با وجود این که ادعای ۰% چربی فقط برای تبلیغ است اما

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود