12 بهمن 1393
شماره خبر: 136803

بعد از غذا این کار را انجام دهید تا خطر سکته قلبی از شما دور شود

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

بعد از غذا این کار را انجام دهید تا خطر سکته قلبی از شما دور شود


بررسی‌ها نشان می‌دهند که نوع نوشیدنی به ویژه سرد یا گرم بودن آبی که پس از غذا می‌خورید، تأثیر قابل ملاحظه‌ای در بروز یا پیشگیری از سکته قلبی دارد.
رضا کرمی‌ابرده‌ متخصص قلب و عروق گفت: بسیاری از مردم عادت دارند که پس از هر وعده غذایی بلافاصله آب بخورند که این موضوع یک خطر برای سلامتی آنها محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تا حد امکان باید از نوشیدن آب سرد پس از غذا پرهیز کرد، تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که نوع نوشیدنی به ویژه سرد یا گرم بودن آبی که پس از غذا می‌خورید، تأثیر قابل ملاحظه‌ای در بروز پیشگیری یا بروز سکته قلبی دارد. کرمی‌ابرده افزود: در حالیکه نوشیدن آب سرد پس از غذا ممکن است خطر بیماری قلبی و عروقی را افزایش دهد، اما نوشیدن آب گرم اثری معکوس دارد. وی یادآور شد: در واقع بهتر است پس از صرف غذا به جای آب یا نوشیدنی خنک، آب گرم یا چای مصرف شود که احتمال خطراتی نظیر سکته قلبی کاهش یابد. کرمی‌ابرده خاطرنشان کرد: وقتی آب سرد پس از غذا خورده می‌شود، آب با توده‌های چربی که با غذا خورده شده ترکیب و این توده‌ها سفت و منجمد می‌شوند که این عمل هضم غذا را کند می‌کند. وی گفت: توده‌های چربی سفت و منجمد می‌توانند موجب گرفتگی رگ‌ها شده و همچنین با پوشاندن سطح روده، تبدیل به چربی‌های حجیم شده و از این طریق خطر سکته قلبی، مغری و حتی سرطان را افزایش دهند.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود