31 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142415

با این پودر از قند خود بکاهید

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

با این پودر از قند خود بکاهید


نشاسته (RS) علاوه بر کاهش کالری می‌تواند در بهبود بیماری های دیابت و دستگاه گوارش و مبارزه با سرطان روده بزرگ نقش به سزایی را ایفا کند.
تحقیقات نشان می دهد که نشاسته مقاومت(Rs) بدون هضم شدن از طریق بدن جذب شده و ارزش کالری ندارد که این خود یکی از عوامل چربی سوزی و کاهش وزن می‌باشد. این نشاسته در اکثر مواد غذایی چون جودوسر، جو، عدس، لوبیا سیاه، موز کامل و در برخی از انواع ذرت یافت می‌گردد که افراد روزانه آن را مصرف می‌کنند. شما می توانید میزان این نشاسته را در بدن خود با مصرف موادی چون برنج، سیب‌زمینی و ماکارونی افزایش داده و میزان کالری را تا نصف در بدن کمک کنید. گفتنی است، که اینبار هضم نشاسته در بدن، این ماده به شکر تبدیل می‌شود که خود باعث افزایش میزان انسولین می‌گردد اما افزایش قند و انسولین در بدن زنگ خطری از بیماری دیابت می‌باشد طبق آزمایشات به عمل آمده مصرف مواد غذایی حاوی نشاسته RS میزان انسولین را تا 55 درصد کاهش می‌دهد.
کلسترول
اثرات پایین آورنده کلسترول از طریق نشاسته RS به واضح قابل درک نمی‌باشد اما طبق مطالعات 2014 تحقیقات غذایی، مصرف 12 هفته آرد غنی شده‌ RS میزان کلسترول کلی بدن را تا حدود 7 درصد(نسبت به کنترل کاهش از طریق رژیم غذایی) کاهش می‌دهد.
سرطان روده
زمانی که باکتری های روده نشاسته RS را تخمیر می‌کنند، محصولی به نام بوتیرات (اسید چربی با زنجیره کوتاه) تشکیل می گردد که توسط سلولهای روده جذب شده و برای انرژی از آن استفاده می‌گردد این ماده تشکیل شده از تکثیر سلولها به شکل تومور جلوگیری کرده و با سرطان روده بزرگ مقابله می‌کند. محققان دانشگاه پیتزبورگ مطالعاتی را بر روی رژیم غذایی افراد آمریکایی و آفریقایی انجام دادند که در آن آمریکایی‌ها به مصرف مواد فیبر بالا پرداختند. در این تحقیق مشخص گردید که پس از دو هفته میزان بوتیرات گروه آمریکایی به طور قابل توجهی افزایش و به طبع آن خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش یافته است.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود