19 فروردین 1399
شماره خبر: 232934

راه کار ساده ولی مهم برای داشتن رژیم غذایی سالم و تغذیه اصولی

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

 راه کار ساده ولی مهم برای داشتن رژیم غذایی سالم و تغذیه اصولی


دبیر انجمن تغذیه البرز ٥ راه کار ساده و مهم برای داشتن رژیم غذایی سالم را توضیح داد.
،زهرا احدی دبیر انجمن تغذیه استان البرز گفت: برای داشتن رژیم غذایی سالم و تغذیه اصولی راهکار‌های ساده‌ای وجود دارد که امروز به ٥ مورد از آن را توضیح می‌دهم.
١_آهسته غذا خوردن
احدى افزود: سرعت غذا خوردن به مقدار غذای مصرفی و افزایش وزن ارتباط دارد، این که چقدر غذا می‌خورید و چطور سیر می‌شوید به هورمون‌ها بستگی دارد، این هورمون‌ها به مغز پیام می‌دهند که شما گرسنه هستید یا نه. با این حال، حدود ٢٠ دقیقه طول می‌کشد تا مغز شما این پیام‌ها را دریافت کند؛ مطالعات این موضوع را تایید کرده اند و نشان می‌دهند که آهسته خوردن ممکن است تعداد کالری که در غذا مصرف می‌کنید را کاهش دهد و به شما کمک کند وزن کم کنید.
٢_انتخاب نان سبوس دار به جای تصفیه شده
او در ادامه گفت: می‌توانید به راحتی رژیم غذایی خود را کمی سالم‌تر کنید و نان گندم را به جای نان سفید انتخاب کنید. همانطور که در مورد غلات تصفیه شده که با بسیاری از مسائل بهداشتی مرتبط بوده اند، تمام غلات به انواع مزایای سلامتی مربوط می‌شوند، از جمله خطر کاهش دیابت نوع ٢، بیماری قلبی و سرطان؛ آن‌ها همچنین منبع خوبی از فیبر، ویتامین‌های ب و چندین معدنی نظیر روی، آهن، منیزیم و منگنز هستند.
٣_بدون فهرست خرید نکنید
دبیر انجمن تغذیه استان البرز افزود: زمانی که برای خرید می‌روید، دو استراتژی مهم وجود دارد، قبل از زمان لیست خرید خود را تهیه کنید و گرسنه به مغازه نروید.
٤_خوردن تخم مرغ ترجیحا برای صبحانه
احدى با بیان اینکه تخم مرغ‌ها به طور باور نکردنی سالم هستند گفت: با توجه به اینکه تخم مرغ غنی از پروتئین با کیفیت بالا و بسیاری از مواد مغذی ضروری هستن مصرف آن در وعده صبحانه احساس سیری را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مردم کالری کمتری در طول ۳۶ ساعت آینده مصرف کنند که می‌تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد.
٥_آشامیدن آب کافی برای داشتن رژیم سالم
او آشامیدن آب کافی برای سلامتی را مهم دانست و افزود: نوشیدن آب قبل از غذا می‌تواند اشتها و جذب کالری را در طول وعده غذایی بعدی در بزرگسالان میانسال و مسن‌تر کاهش دهد، به عبارت دیگر، مهم‌ترین چیز نوشیدن آب به جای نوشیدنی‌های دیگر است، این کار ممکن است باعث کاهش شدید قند و کالری شود.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود