4 شهریور 1391
شماره خبر: 10631

نظارت املاک دارای مجوز ساختمانی با تشکیل تیمهای نظارتی ویژه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نظارت املاک دارای مجوز ساختمانی با تشکیل تیمهای نظارتی ویژه

سپیدار آنلاین: معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج از نظارت املاک دارای مجوز ساختمانی توسط تیم های نظارتی ویژه خبرداد.
غلامرضا احمدی بیداخویدی با اعلام این خبر افزود: تیم های نظارت کننده بر روند اجرای ساختمان های دارای مجوز قانونی از میان تیم های واحد کنترل انتخاب شده اند.
وی گفت: این تیم های نظارتی با هدف اجرای اصولی و منطقی احداث ساختمان مطابق با استانداردهای تعریف شده تشکیل شده است. این مسئول اظهارداشت: تیم های نظارتی فوق با استفاده از ماشین های در نظر گرفته شده به محل ساختمان مراجعه و بر نحوه عملکرد اجرای ساختمان های مجوز دار نظارت می کنند.
بیداخویدی خاطرنشان کرد: ماشین های بدون آرم حق ورود به محدوده های مشخص شده نظارتی را ندارند. وی با تاکید بر انجام امور نظارتی به ویژه در خصوص ساختمان های احداث شده شهری بیان کرد: هدف از تشکیل این تیم نظارتی، کنترل ساخت و اجرای ساختمان ها همچنین افزایش ایمنی در امور ساخت و ساز است.
تشکیل کلاس های آموزشی برای انجام نظارت های دقیق
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج در ادامه از تشکیل کلاس های آموزشی برای تیم های کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای شهری خبر داد و گفت: تیم های نظارت و کنترل املاک دارای مجوز ساختمانی برای انجام نظارت هایی صحیح و اصولی دوره های آموزشی را طی می کنند. بیداخویدی عنوان کرد: کارشناسان و تیم های همراه در این دوره های آموزشی شرکت کرده و با مباحث مربوط با چگونگی نظارت ها آشنا می شوند. وی در تشریح دوره های آموزشی این تیم های نظارتی، گفت: کارشناسان و تیم های همراه 20 ساعت دوره می بینند و در این ساعت با چگونگی نقشه ساختمان و نحو ساخت و ساز آشنا می شوند.
نقش مهندسان ناظر در نحوه ساخت و سازهای شهری
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج در ادامه با اشاره به نقش مهندسان ناظر بر روند اجرای ساخت و سازهای شهری، گفت: مهندسان ناظر در این زمینه نقش و جایگاه ویژه ای دارند. بیداخویدی با اشاره برگزاری نشست های متعدد با مهندسان ناظر، افزود: محور تشکیل این نشست ها تبیین جایگاه مهندسین ناظر و مسئولیت های در نظر گرفته شده برای این قشر است. وی با یادآوری مصوبه شورای اسلامی شهر کرج در خصوص مسئولیت پلیس ساختمان در خصوص ساختمان های بدون پروانه ساختمانی، بیان کرد: با توجه به مصوبه شورا مبنی بر عدم ورود پلیس ساختمان به محدوده ساختمان هایی که فاقد پروانه و مجوز قانونی هستند، مسئولیت مهندسان ناظر سنگین تر می شود.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود