2 مهر 1391
شماره خبر: 12051

ممنوعیت آغاز عملیات ساخت و ساز بدون اعلام مهندس ناظر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ممنوعیت آغاز عملیات ساخت و ساز بدون اعلام مهندس ناظر

سپیدار آنلاین: معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج تصریح کرد: شروع عملیات ساخت و ساز بدون نظارت و اعلام مهندسین ناظر ممنوع است.
غلامرضا احمدی بیداخویدی در نشست مشترک معاونت شهرسازی و خدمات شهری با تاکید بر ضرورت نظارت مهندسین ناظر بر تمام مراحل ساخت و ساز، گفت: ضروری است مسئولان اجرایی و ذیربط ، هنگام ساخت و صدور پروانه تخریب و نوسازی، از اصول اولیه این امر به طور کامل پیروی کنند. وی شروع به کار ساخت و ساز را در مرحله اول منوط به حضور مهندس ناظر و ارائه فرم شروع به کار توسط مهندسین ناظر دانست و خاطر نشان کرد: بدون انجام این مهم، ساخت و ساز غیر استاندارد و غیر قانونی تلقی می شود. این مسئول با اشاره به نقش و جایگاه واحد های کنترل و نظارت و مسئولان معاونت خدمات شهری در امر ساخت و سازها اظهارداشت: مسئولین واحدهای کنترل و نظارت خدمات شهری با توجه به وظیفه و رسالت سنگین، نظارت، باید روند ساخت وسازها را به جد کنترل کنند.
بیداخویدی حضور مسئولان خدمات شهری و کنترل و نظارت این قشر از چگونگی روند اجرای ساختمان را ضروری دانست و عنوان کرد: کنترل پروانه ساختمانی، مجوز تخریب و نوسازی همچنین تصویر فرم شروع به کار تایید شده از سوی مهندس ناظر از سوی مامورین کنترل و نظارت خدمات شهری الزامی است. وی با بیان اینکه، انجام نظارت ها از سوی مسئولین زمینه های افزایش سلامت حوزه ساخت و ساز را ممکن می سازد، گفت: بی شک با نظارت های صحیح و اصولی حیثیت شهرداری در زمینه ساخت و سازها حفظ خواهد شد ضمن آنکه با انجام این مهم حوادث ناشی از ساختمان سازی های غیر اصولی ریشه کن می شود. معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج در ادامه با تاکید بر اینکه، اهمیت موضوع تخریب بیشتر از ساخت و ساز است، افزود: ساختمان سازی که منطبق با رعایت اصولی فنی و ایمنی و آماده سازی مراحل ساخت از جمله نقشه ساختمان پیش رود عاری از تبعات منفی است این درحالیست که انجام عملیات تخریب در صورت عدم رعایت قواعد می تواند تبعات منفی بیشماری را رقم زند. بیدا خویدی، تخریب ساختمان را نیازمند ایجاد تمهیدات ویژه و خاص دانست و عنوان کرد: تخریب بنا باید با حضور مهندسین ناظر و بهره گیری از تمهیدات فنی و ایمنی این کارشناسان انجام گیرد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه، اگر مهندس ناظر در محل اجرای عملیات ساختمانی، حضور نداشته باشد، مجری ساختمان حق شروع به کار ندارد، تصریح کرد: رعایت این موضوع با توجه به اهمیت آن به صورت بخشنامه به مناطق ارسال خواهد شد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج خاطر نشان کرد: با اخذ پروانه و انتخاب مهندس ناظر بر تخریب ساختمان، در واقع ساختمان و عملیات اجرایی تخریب، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. بیداخویدی گفت: به منظور پیشگیری از حوادث ساختمانی ناشی از تخریب غیر اصولی،لازم است نظارت مجری و مهندس ناظر از آغاز احداث کارهای ساختمانی که با تخریب آن همراه می باشد، وجود داشته باشد. وی، بر داشتن اطلاعات کافی از سوابق ساختمان های آماده تخریب توسط مهندسان و مجریان ناظر تاکید کرد و گفت: این مهم نقش بسزایی در جلوگیری از بروز بسیاری از حوادث احتمالی دارد. بیداخویدی تاکید کرد: در صورتیکه، عملیات تخریب بدون لحاظ کردن مسائل مطرح شده انجام شود، با مالک برخورد جدی می شود ضمن آنکه، با مهندس ناظری که بدون پروانه اجازه تخریب را داده باشد نیز برخورد خواهد شد.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود