8 مهر 1392
شماره خبر: 106970

كلاس اولي‌ها امروز از قيد اضطراب مدرسه و جدايي از خانه رها مي‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

كلاس اولي‌ها امروز از قيد اضطراب مدرسه و جدايي از خانه رها مي‌شوند


مدير اجتماعي معاونت فرهنگي – اجتماعي و ورزشي شهرداري كرج گفت: با توجه به روزهاي آغازين ماه مهر و ورود نوباوگان به مدارس، همايش مقابله با اضطراب در كلاس اولي‌ها امروز برگزار مي‌شود.
محسن برجي روزهاي نخست ورود به مدرسه را براي كودكاني كه نخستين بار به اين محل آموزشي پا مي ‌گذارند را لحظاتي دلهره‌آور و تشويش‌زا توصيف كرد و افزود: پيشگيري و شيوه‌هاي مقابله با اين احساس آزار دهنده براي دانش‌آموزان از اهميت بسياري برخوردار است.
مديريت صحيح اضطراب، مدرسه را دل‌نشين مي كند
برجي روزهاي ابتدايي سال تحصيلي را يكي از مهمترين و ماندگارترين روزهاي عمر دانست و اضافه كرد: تنها با مديريت صحيح اضطراب در اين ايام از سوي والدين است كه مي‌توان خاطره‌اي دلچسب از نخستين روزهاي عمر تحصيلي براي افراد به جا گذاشت. اين مسئول برگزاري همايشي با عنوان همايش شكوفه‌ها را در راستاي ايجاد آرامش دروني كودكان كلاس اولي برشمرد و ادامه داد: در اين كارگاه يك روزه به خانواده‌ها آموزش داده خواهد شد كه چگونه با احساسات هيجاني و اضطراب ناشي از روزهاي اول ورود به مدرسه در كودكان كلاس اولي خود مبارزه كنند. وي خاطرنشان كرد: رفتارهاي تند و خارج از اصول روانشناسي در مقابل كودكاني كه به سختي با اين تغيير روال زندگي خود كنار مي‌آيند مي‌تواند آثار بسيار مخربي را در روند تحصيلي و شخصيتي آنان به جا بگذارد. كه اين امر در همايش فوق مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
مراسم امروز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود