14 مهر 1392
شماره خبر: 107401

نظام مهندسی پتانسیل بزرگ کرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نظام مهندسی پتانسیل بزرگ کرج است


سرپرست شهرداری کرج از نظام مهندسی به عنوان پتانسیل بزرگ کرج یاد کرد و افزود: عملکرد و کارکرد نظام مهندسی همسو و هم جهت با فعالیت های شهرداری به ویژه حوزه معاونت معماری وشهرسازی است.
علی ترکاشوند در دیدار با اعضای نظام مهندسی استان البرز با بیان این مطلب افزود: همگرایی و تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی می تواند بسترهای مناسبی را برای پویایی عرصه ساخت و ساز شهری مهیا کند. وی با تاکید بر بهره گیری از این پتانسیل درجهت ارتقاء کیفی سطح ساخت و سازهای شهری، اظهارداشت: با بهره مندی از این ظرفیت، کلانشهر کرج سرآمد فعالیت های عملی در حوزه نظام مهندسی می شود. ترکاشوند همچنین، سازمان نظام مهندسی را بازوی توانمند نظارتی در کنترل کیفیت ساخت و ساز دانست و عنوان کرد: گسترش ارتباطات شهرداری و نظام مهندسی ضمن تحقق اجرای طرح های عمران شهری به صورت علمی و مهندسی می تواند، زمینه ساز استفاده از فن آوري هاي نوين جهت صنعتي کردن ساخت و ساز شهری شود.
نقش کلیدی نظام مهندسی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز
سرپرست شهرداری کرج در ادامه، نقش سازمان نظام مهندسی در ارتقای کیفیت ساخت و سازهای شهری را یادآور شد و افزود: گسترش فعالیت های این سازمان با رویکرد برقراری تعامل هر چه بیشتر با مجموعه مدیریت شهری منجر به ارایه خدمات مهندسی بهتر می شود. ترکاشوند با اشاره به اینکه، شهرسازی و نظام مهندسی از یکدیگر جدا نیستند به هدف مشترک این دو ساختار اشاره کرد و افزود: هدف نهایی از اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی شهرداری و سازمان نظام مهندسی، اجرای بهینه و کارآمد طرح های شهری به ویژه ساخت و سازهای شهری است. وی، گفت: در این مسیر نیاز است، تعهد و تخصص به عنوان دو مولفه مهم سرلوحه اجرای طرح های شهری قرار گیرد، ضمن آنکه، ارتقاء تکنولوژی و بهره گیری از دانش نوین شهرسازی نیز مد نظر جامعه مهندسین اعم از اعضای سازمان و حوزه شهرسازی قرار گیرد.
اهمیت شناسنامه دار کردن صنعت ساخت و ساز/قدردارن پتانسیل های موجود باشیم
سرپرست شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت شناسنامه دار کردن صنعت ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: از فاکتورهای اصلی مورد نظر شورای اسلامی شهر کرج، صدور شناسانه فنی و شناسنامه دار کردن صنعت ساخت و ساز است. ترکاشوند همچنین، کسب اعتماد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود