9 شهریور 1391
شماره خبر: 10943

لزوم ایجاد منظر شهری زیبا با هویت ایرانی اسلامی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 لزوم ایجاد منظر شهری زیبا با هویت ایرانی اسلامی

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران بر لزوم ایجاد منظر شهری زیبا با هویت ایرانی اسلامی در شهرها تاکید کرد و گفت: در این زمینه هم اکنون در شهر تهران اقدامات مطلوبی انجام شده است.
سید محمد جواد شوشتری در بیست و نهمین نشست کمیته معاونان خدمات شهری کلانشهرهای کشور که به میزبانی کرج در محل باشگاه میلاد شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: بحث زیباسازی موضوعی است که از ابتدا در دستور کار شهرداریهای مختلف قرار گرفته و هم اکنون به یکی از دغدغه های مهم مدیران ارشد شهری تبدیل شده است. وی با اشاره به اینکه زیباسازی فرآیندی متنوع و دارای ابعاد مختلف است، افزود: یکی از مسائلی که در زیباسازی مطرح می باشد، تنوع کاری است که با مسائل هویتی، تاریخی، مدرن و موضوعات مختلف و متنوع سر وکار داریم.
تبادل تجربیات در حوزه زیباسازی شهری ضروری است
این مسئول از زیباسازی شهری به عنوان فرصت و تهدید یاد و بر ارتقای کیفیت منظر شهری تاکید و عنوان کرد: این مهم وظیفه اصلی سازمان زیباسازی است که سایر مدیران نیز باید به آن توجه داشته باشند. شوشتری ادامه داد: یکی از اهداف عمده و مسائلی که برای زیباسازی در سطح کلانشهرها مشاهده شده، تبادل تجربیات است که از هر آورده ای در کشور در خصوص مسائل زیباسازی استفاه شود.
بسترهای لازم برای ایجاد منظر شهری زیبا همراه با هویت ایرانی اسلامی فراهم شود
دبیر کارگروه زیباسازی کلانشهرهای کشور ادامه داد: زیباسازی پدیده جدیدی است که باید برای نهادینه کردن آن دوره های آموزشی برگزار تا بسترهای لازم برای ایجاد منظر شهری زیبا همراه با هویت ایرانی اسلامی فراهم شود. وی به دستیابی به مدیریت جامع و نظام مند درحوزه زیباسازی شهری تاکید کرد و یادآور شد: در این زمینه تاکنون اقداماتی در کارگروه زیباسازی صورت گرفته است که از جمله آن می توان به ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، پرهیز از اقدامات موازی و تکراری، برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات و تجربیات و نیز بهره گیری از دست اوردهای علمی و تخصصی سازمانها از یکدیگر، مذاکره در خصوص شیوه مطالعات و طراحی نورپردازی های شهری، معرفی مطالعات و طراحی های انجام شده و همسان سازی بین زیباسازیها اشاره کرد.
40 درصد فضاهای تجاری تهران به فضاهای فرهنگی تبدیل شد
شوشتری ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر 40 درصد از فضاهای تجاری شهر تهران به فضاهای فرهنگی تبدیل شد که در این زمینه شهرداری بالغ بر 47 درصد افزایش درآمد داشت که این اقدام علاوه بر زیبایی چهره شهر موجب افزایش درآمد شهرداری نیز شد. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران اضافه کرد: برای استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان در زمینه زیباسازی شهری، طی هماهنگی های به عمل آمده از سوی شهردار تهران با وزارت علوم مقرر شد که از مهرماه سال جاری اولین رشته فوق لیسانس معماری در دانشکده هنر ارائه شود که با این اقدام فارغ التحصیلان و کارشناسان توانمندی برای معماری شهرها تربیت و آموزش داده می شوند.
بهره برداری از سه هزار سرویس بهداشتی در شهر تهران تا آذرماه
وی از احداث سه هزار سرویس بهداشتی در شهر تهران خبر داد و گفت: این تعداد تا آذرماه سال جاری احداث و بهره برداری می شود. این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان به ارتقای کیفیت منظر شهری اهمیت ویژه دهند، گفت: در واقع باید در موضوع زیباسازی کشور به استانداردهای مطلوبی دست یابیم.
لزوم ساماندهی تابلوهای اصناف
دبیر کارگروه زیباسازی کلانشهرهای کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تبلیغات فرهنگی یکی از موضوعاتی است که در شهر تهران مورد توجه قرار گرفته به نحوی که 40 درصد از حجم تبلیغات تجاری به تبلیغات فرهنگی تبدیل شد. وی از اجرای طرح ساماندهی تابلوهای اصناف در شهر تهران خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر هزار و 600 تابلوساز وجود دارد که تنها 300 نفر از آنها عضو صنف هستند که باید با تخلفات شهری در این بخش نیز برخورد شود.




منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود