25 آبان 1391
شماره خبر: 15051

لحاظ کردن انتظارات مردمی در طراحی های شهری رویکرد مهم زیباسازی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لحاظ کردن انتظارات مردمی در طراحی های شهری رویکرد مهم زیباسازی است

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج بر لحاظ کردن انتظارات و توقعات مردم در طراحی های شهری تاکید کرد و گفت: این مهم از سر فصل های اولویت دار سازمان زیباسازی است.
حسین صدرایی با بیان اینکه منظر شهری به واسطه نقش آن در زیباسازی، هویت بخشی و روانسازی جریان زندگی در محیط شهری اهمیت بالایی دارد، عنوان کرد: اهداف و برنامه های سازمان زیباسازی نیز با هدف تحقق این مهم در دستور کار قرار می گیرد. وی با تاکید بر فراهم آوردن بسترهای مناسب به منظور زیبا سازی شهری اظهارداشت: منظر شهر، مهمترین حامل هویت است و به این منظور نیز شهر نیاز به دریافت بهترین طرح های زیبا سازی می باشد. این مسئول عنوان کرد: طراحان شهری باید توجه ویژه ای به انتظارات مردم به منظور ارائه طرح های زیباسازی به فراخور فاکتور هایی از جمله جمعیت، اعتقادات و مسائل اجتماعی داشته باشند. وی جاری شدن این رویکرد را در انتفاع منطقی شهر مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: طراحی های صورت گرفته بر اساس انجام اقدامات کارشناسی شده است.
ریخت شناسی شهری مولفه مهم زیباسازی
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج در ادامه با تاکید بر آشنایی و شناخت موضوع ریخت شناسی شهری گفت: ریخت شناسی شهری ظرفیت های قابل توجهی را برای مشارکت آگاهانه مدیریت توسعه شهری فراهم می کند و این مهم نیز از موضوعات اولویت دار سازمان زیباسازی است. صدرایی در تعریفی از ریخت شناسی بیان کرد: ریخت شناسی شهری از مهمترین رویکردهای کالبدی شهری است که به عنوان جریانی عمده در مطالعه شکل شهر و جغرافیایی شهر قلمداد می شود. وی در ادامه با اشاره به تاثیر هنر بر فضاهای شهری، افزود: نیاز ها و احتیاجات مردم به عنوان استفاده کنندگان محیط های شهری، دارای پویایی است وتاثیر مهمی در نحوه استفاده از فضای شهری دارد. این مسئول اذعان داشت: سازمان زیباسازی شهرداری کرج اهتمام ویژه ای برای لحاظ کردن همه آیتم های مهم زیباسازی شهری در سطح شهر دارد.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود