13 آذر 1392
شماره خبر: 111412

مبنای طرح توسعه و سند شهروندی مشارکت شهروندان است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مبنای طرح توسعه و سند شهروندی مشارکت شهروندان است


معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج با اشاره به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر شهروند مداری، مبنای طرح توسعه و سند شهری را مشارکت شهروندان در امور شهری دانست.
احد ا... احمدی پرگو صبح امروز در بیست و چهارمین نشست تخصصی شهرسازی و معماری شهرداری های کلانشهرهای کشور که در محل باشگاه میلاد شهرداری کرج در حال برگزاری است ضمن خیر مقدم به حاضران، با بیان این مطلب اظهارداشت: هم اکنون شهرداری ها بهره کمی از این مشارکتها می برند که امیدواریم با رویکرد دولت جدید شاهد تحقق شهروند مداری باشیم. وی ادامه داد: مباحث ریز و تخصصی در خصوص شهرسازی به ویژه در شهرهای بزرگ و کلانشهرها وجود دارد که شهرداری ها به صورت کامل از آن خبر دارند اما هنوز به راهکار مطلوبی منجر نشده است.
این مسئول با اشاره به حضور مسئولان وزارتخانه مطبوع در این نشست ها افزود: به طور قطع حضور مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی امکان رسیدگی به این مسایل را می دهد. معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج در ادامه با اشاره به وظایف شهرداری ها در حوزه شهرسازی بیان کرد: وظیفه شهرداری در حوزه شهرسازی اجرای طرح های توسعه شهری، نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان، حفاظت و نگهداری از حریم شهر، اجرای کمیسیون ماده ،100 ساماندهی بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی، مبلمان شهری سیما و منظر شهری وظیفه است که این حیطه گسترده وظایف خطیری را متوجه شهرسازی می کند.
روند کند تهیه طرح تفضیلی تحقق پذیری آن را کاهش می

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود