24 آذر 1392
شماره خبر: 111807

طرح جامع ترافیک بر اساس آخرین نرم افزارهای روز دنیا تدوین شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح جامع ترافیک بر اساس آخرین نرم افزارهای روز دنیا تدوین شد


معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: طرح جامع ترافیک با بهره گیری از آخرین و به روز ترین نرم افزارهای روز دنیا تهیه و تدوین شد.
مهرداد فیروزبخت با بیان این مطلب افزود: نرم افزار شبکه ترافیکی با پیگیری و تلاش های مستمر خریداری شد و آموزش های لازم نیز به مجموعه کاربران در این خصوص ارائه شد. وی اظهارداشت: با اقدامات صورت گرفته در رابطه با نرم افزار حمل و نقل و ترافیک، هم اکنون کارشناسان حوزه ترافیک شهرداری کرج آمادگی دارند طرح جامع را به روز کنند. این مسئول عنوان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با دو حوزه مدیریت مطالعات و بررسی های ترافیک شهری و مدیریت امور ایمنی و مهندسی ترافیک در چارت سازمانی شهرداری در چارچوب رسالت سازمانی مبنی بر مدیریت رسیدگی بر امور حمل و نقل ترافیک اقداماتی را انجام داده است. وی خاطرنشان کرد: تعیین تکیلف آزاد راه همت شمال و جنوب در افق 1404 در شبکه شریانی مشخص است. فیرزوبخت ادامه داد: در راستای ایجاد ساختارهای ترافیکی برای شهر کرج 52 تا 54 تقاطع پیش بینی شده است که برای اجرای آن اولویت بندی های لازم صورت گرفته است و باید اذعان داشت، گذرگاه شمال به جنوب نیازمند افتتاح پیوسته تقاطعات پیش بینی شده در مسیر است.
اجرای اقدامات ستادی حوزه حمل و نقل
وی بیان کرد: بطور کلی اقداماتی که در حوزه حمل نقل و ترافیک شهرداری طی یکسال گذشته صورت گرفته در دو بخش ستادی و اجرایی بوده است. فیروزبخت ادامه داد: اقدامات حوزه ستادی شامل به سرانجام رساندن مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک ، سیاست گذاری و تعریف پروژه های قابل اجرا در خروجی مطالعات جامع و بکارگیری مشاور ترافیکی برای طرح های ساماندهی، انجام مطالعات ترافیکی و آموزش توسط پتانسیل های کارشناسی خود حوزه همچون تهیه طرح آرام سازی ترافیک می باشد. وی، تشکیل کارگروه بررسی طرح های ترافیکی را به عنوان یکی از اقدامات حوزه ستادی یادآور شد و افزود: انعقاد قرارداد احداث 500 واحد پارکینگ های مکانیزه بالغ بر 130 میلیارد ریال، جمع آوری قوانین و مقررات مربوط با حمل و نقل و ترافیک، چاپ کتاب آموزش ترافیک شهروندی، جانمایی و کارشناسی برای احداث پل های عابر پیاده و تفکیک وظایف حوزه ها، خرید کتاب و راه اندازی کتابخانه تخصصی و دیجیتال از دیگر اقدامات حوزه ستادی می باشد.
تهیه طرح مناسب سازی محیط برای معلولین
معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در بخش دیگری با اشاره به تهیه طرح مناسب سازی محیط برای معلولین بیان کرد: پیگیری موضوع مربوط به BRT، پیگیری ایجاد پارکومترهای هوشمند و تصویب در شورای اسلامی شهر کرج و انعقاد قرارداد اجرای شبکه فیبر نوری بالغ بر 46 میلیارد ریال و انعقاد قرارداد اجرای مرکز کنترل ترافیک شهرداری بالغ بر 12 میلیارد ریال از اقداماتی بوده است که در حوزه ستادی طی دو سال اخیر انجام شد.
اجرای طرح زوج و فرد
فیرزوبخت همچنین با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد برای اولین بار در کلانشهر کرج پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی و تصویب در شورای ترافیک شهرستان و استان، گفت: اجرای این طرح که در حوزه اقدامات ستادی بوده است، تاثیر قابل توجهی بر روان سازی ترافیک هسته مرکزی شهر کرج داشته است. وی، برگزاری منظم جلسات کمیته فنی با حضور اعضای کمیته فنی و رئیس راهور را یادآور شد و افزود: بررسی ماهیانه آمار عملکرد ترافیکی مناطق و ارائه گزارش عملکرد ترافیکی سه ماهه، شش ماهه و یکساله از دیگر اقداماتی است که از سوی حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری صورت گرفت. این مسئول، ساماندهی و اصلاح سرعت گیرها معابر شهری را یادآور شد و بیان کرد: بررسی و تکمیل پروژه های اجرایی شامل خط کشی،تابلو، چراغ، تجهیزات ترافیکی ، ایمن سازی معابر شهری در سطح معابر و نقاط حادثه خیز، نظارت و بررسی پروژه های اجرایی ترافیک، بررسی مطالعات ترافیکی تقاطعات غیرهمسطح شهر کرج، بررسی و پیگیری راه اندازی شهرک ترافیک و خرید تجهیزات مربوط از دیگر اقدامات حوزه ستادی است که طی دو سال اخیر انجام شد.
برگزاری دوره های

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود