16 بهمن 1392
شماره خبر: 115618

سازمان خدمات موتوری آرایش عملیات زمستانی به خود گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سازمان خدمات موتوری آرایش عملیات زمستانی به خود گرفت


با آغاز بارش شدید برف و پدیدار شدن موج سنگین سرما، معاونت خدمات شهری با اعلام آماده باش به تیم های عملیاتی، ضمن نمک و شن پاشی محورهای مواصلاتی و مهیا سازی شهر برای تردد روان وسایط نقلیه و لذت شهروندان از حضور در هوای آزاد، آرایش منظم خدماتی را در موتورپول های مناطق دوازده گانه ایجاد کرد.
بر اساس توافق صورت گرفته میان سازمان هواشناسی استان البرز و معاونت خدمات شهری شهرداری کرج، پیش بینی کارشناسان هواشناسی از وضعیت جوی در روزهای زمستان از حداقل 72 ساعت قبل در اختیار مسئولان شهری قرار می گیرد تا در صورت نیاز، برنامه ریزی برای بسیج نیروها و ایجاد وحدت رویه در عملیات زمستانی در دستور کار قرار گیرد. با ورود سامانه بارشی به خاک ایران که نوار شمالی کشور را سپید پوش کرده و دما را تا چندین درجه زیر صفر کاهش داده است؛ چهره دیگری از فصل زمستان با ویترینی از سرما و یخبندان به نمایش گذاشته شد. بارش کم سابقه برف در استان های شمالی کشور، قطع مکرر آب و برق و گاز، راهبندان های طولانی و گرفتار ماندن مردم در سرما را به دنبال داشته و تیم های امدادی راهداری و نیروهای هلال احمر را از استانهای همجوار روانه این مناطق کرده است؛ همچنین ارتش نیز به جمع امدادگران اضافه شده است. با آغاز بارش شدید برف و پدیدار شدن موج سنگین سرما، معاونت خدمات شهری با اعلام آماده باش به تیم های عملیاتی، ضمن نمک و شن پاشی محورهای مواصلاتی و مهیا سازی شهر برای تردد روان وسایط نقلیه و لذت شهروندان از حضور در هوای آزاد، آرایش منظم خدماتی را در موتورپول های مناطق دوازده گانه ایجاد کرد... در مرکز استان البرز اما برغم شدت بارش برف و یخبندان جاده ها اما شهر کرج فلج نشد و در اوج بارش ها زندگی عادی و روزمره شهروندان در جریان بود؛ تنها آموزش و پروش با تعطیلی مدارس فرصت تنفسی برای لذت دانش آموزان از یک هوای پاک را ایجاد کرد. در همین ارتباط، سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری کرج بیان داشت: عملیات زمستانی در شهرداری کرج تازگی ندارد و همه ساله با آغاز فصل زمستان و احتمال بارش برف و باران و یخبندان جاده ها، ستاد متمرکزی در معاونت خدمات شهری برای ساماندهی و تقسیم کار میان نیروهای عملیاتی شکل می گیرد تا شهر به هنگام بارندگی و بروز مشکلات احتمالی دچار غافلگیری و شوک نشود.
آماده باش 24 ساعته ماشین آلات عملیاتی
"غلامرضا رضوانی" ادامه داد: سازمان خدمات موتوری با داشتن 6 موتورپول در سطح کلانشهر کرج، دهها دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین عملیاتی را در آشیانه ها به حالت آماده باش 24 ساعته قرار داده است تا در صورت اعلام نیاز و ابلاغ ماموریت از سوی مسئولان ذیربط، بدون فوت وقت برای حمایت از تیم های عملیاتی وارد عمل شوند و گرمای آرامش را در سرمای زمستان برای شهروندان به ارمغان آورند. به گفته این مسئول شهری، از آغاز بارش برف سنگین از روزهای گذشته تاکنون، 18 دستگاه ماشین آلات ( 2 دستگاه لودر، 4 دستگاه گردیدر، 6 دستگاه کامیون، 4 دستگاه بابکت و 2 دستگاه نمک پاش) در موتورپول مناطق 1 و 8 شهرداری، 13 دستگاه ماشین آلات عملیاتی ( 2 دستگاه لودر، 3 دستگاه گردیدر، 4 دستگاه کامیون، 2 دستگاه بابکت و 2 دستگاه نمک پاش) در موتورپول مناطق 2 و 9 شهرداری، 11 دستگاه ماشین آلات عملیاتی ( 2 دستگاه لودر، 2 دستگاه گردیدر، 4 دستگاه کامیون، 2 دستگاه بابکت و 1 دستگاه نمک پاش) در موتورپول مناطق 3 و 10 شهرداری، 20 دستگاه ماشین آلات عملیاتی ( 3 دستگاه لودر، 6 دستگاه گردیدر، 7 دستگاه کامیون، 3 دستگاه بابکت و 1 دستگاه نمک پاش) در موتورپول مناطق 4 و 5 و 12 شهرداری، 13 دستگاه ماشین آلات عملیاتی ( 2 دستگاه لودر، 2 دستگاه گردیدر، 4 دستگاه کامیون، 3 دستگاه بابکت و 2 دستگاه نمک پاش) در موتورپول مناطق 6 و7 شهرداری و 6 دستگاه ماشین آلات عملیاتی ( 1 دستگاه لودر، 1 دستگاه گردیدر، 2 دستگاه کامیون، 1 دستگاه بابکت و 1 دستگاه نمک پاش) در موتورپول منطقه 11 شهرداری کرج در آماده باش 24 ساعته به سر می برند. سرپرست سازمان خدمات موتوری گفت: مدیریت شهری کرج تلاش می کند میزبانی شایسته برای برف زمستانی باشد و با مجموعه اقدامات عملیاتی، رفاه و آسایش شهروندان برای تردد بدون دغدغه در معابر شهر را به ارمغان آورد. سازمان خدمات موتوری به عنوان یکی از زیر مجموعه های معاونت خدمات شهری، همگام با اعلام آماده باش سراسری این معاونت، به نیروهای مستقر در موتورپول ها آماده باش کامل داده است و هر لحظه آمادگی اجرای ماموریت های محوله را داریم.
آماده‌باش زمستانی شهرداری کرج همچنان ادامه دارد
رضوانی، با بیان اینکه «آماده‌باش زمستانی شهرداری کرج همچنان ادامه دارد.» بیان داشت: دهها دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و عملیاتی سازمان خدمات موتوری از روزهای گذشته که بارش برف ادامه دارد،

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود