14 اسفند 1392
شماره خبر: 117940

الگوگیری سایر شهرها از اجرای طرح هر خانه یك درخت كرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

الگوگیری سایر شهرها از اجرای طرح هر خانه یك درخت كرج


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج به الگوگیری سایر شهرها از طرح هر خانه یک درخت این کلانشهر اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح طی دو سال گذشته، شهروندان از آن استقبال مطلوبی داشتند.
عباس زارع ظهر امروز در گفتگوی رادیویی میزگرد در جستجوی فردا که با محوریت اعلام برنامه های هفته درختکاری برگزار شد، اظهار داشت: بروز پدیده هایی چون آلودگی هوا، کمبود منابع آبی، ترافیک شهری که از نتایج ازدیاد جمعیت شهری قلمداد می شود، ایجاب می کند که سیاستهای زیست محیطی در اهداف شهرداری پررنگ تر از گذشته نمود پیدا کند. وی افزود: هفته درختکاری فرصت مغتنمی برای ترویج و آموزش هدفمند علم توسعه و نگهداری فضای سبز محسوب می شود که افزایش ضریب علاقمندی در میان شهروندان، فارغ از دغدغه های اقتصادی و توجه به ضروری بودن هزینه های مرتبط در سبد هزینه های خانواده مهم ترین دستاورد ترویج این مهم می باشد. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: توسعه صنعتی و پیشرفت تکنولوژی، دستاوردهای متنوعی را برای زندگی انسان به همراه داشته است اما متاسفانه گاهی در روند پیشرفت و اجرای برنامه های توسعه شهرها، آسیبهایی به شکل ناخواسته و یا ناآگاهانه به شهرها وارد می شوند به گونه ای که اثرات منفی بسیاری بر محیط زیست می گذارند. وی گفت: پدیده آلودگی هوا نیز یکی از ره آوردهای توسعه صنعتی است که با افزایش جمعیت، گسترش شهرنشینی و مصرف بیشتر سوختهای فسیلی، روز به روز بر شدت آن افزوده می شود و با توجه به خطراتی که این آلودگی برای سلامت افراد ساکن در مناطق آلوده دارد، لازم است با آگاهی و شناخت از این مسئله، در راستای جلوگیری از تولید و یا کاهش خطرات آن اقدام کرد.
تعامل تنگاتنگ با سایر ارگانها و ادارات برای اجرای برنامه های هفته درختکاری
این مسئول ادامه داد: از آنجا که توسعه فضای سبز شهری و درختکاری تا حدی می تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشد و با توجه به اینکه در سال 92 بسیاری از کلانشهرهای کشور از جمله کرج با این پدیده روبرو بوده است، بر آن هستیم تا با این رویکرد و در قالب انجام برنامه های مختلف در خصوص آلودگی هوا سهم کوچکی از وظیفه خود را در راستای ارتقا آگاهی شهروندان و شناخت این موضوع به انجام برسانیم. زارع خاطرنشان کرد: با تدوین برنامه های مختلف برای هفته درختکاری، پیش بینی می شود که هماهنند سالهای گذشته شهروندان در این برنامه ها و به منظور توسعه فضای سبز و کاشت درخت حضوری فعال داشته باشند. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اظهار داشت: در هفته درختکاری امسال برنامه های متعددی در قالب همکاریهای مشترک بین سازمانهای مختلف، دانشگاه ها، پادگان ها، مدارس و آموزش و پرورش در نقاط مختلف شهر طی هفته برگزار خواهد شد.
شهروندان برای اطلاع دقیق از برنامه های هفته درختکاری به سایت سازمان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود