3 مهر 1391
شماره خبر: 12109

آموزش شهروندی مهمترین موضوع حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری كرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آموزش شهروندی مهمترین موضوع حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری كرج است

سپیدار آنلاین: معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج آموزش شهروندی را مهمترین موضوع در این حوزه معرفی کرد.
مصطفی رضا حسینی با حضور در پنجمین جلسه فرهنگی ،اجتماعی که در منطقه 9 شهرداری کرج تشكیل شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و دهه کرامت، اظهار داشت: مهمترین موضوعی که در بحث امور اجتماعی اعتبار قابل توجهی به آن تخصیص داده شده است بحث آموزش شهروندی است که مرحله اول این طرح به اتمام رسیده است. وی افزود: اجرای طرح مجتمع به مجتمع که مشمول آپارتمانهای بالای 40 واحد انجام گرفت، جهت ارتقای سطح سلامت شهروندان کرجی در سال 91 با کمک رابطین حوزه سلامت اجرایی شد و معاونت اجتماعی شهرداری کرج همواره با برگزاری همایش هایی در این حوزه در بحث کاهش آسیبهای اجتماعی و مشکلات شهروندان مشارکت فعالی را در شهر داشته است. این مسئول خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح رابطین سلامت در بحث ایمنی، آتش نشانی همچنین حوزه های مربوط به فضای سبز و پسماند و کمک های اولیه طی برنامه ریزی های انجام شده، مشارکت فعال داشتند.
در ایام تعطیل البرزگردی برای آشنایی با محیط پیرامونی شهروندان انجام شد
رضاحسینی در ادامه افزود: در برخی از مناطق کرج نیز کارهایی صورت گرفته است که برای نمونه می توان به بحث گردشگری و البرزگردی اشاره کرد. وی اظهار داشت: طی برنامه ریزی های انجام شده 3 گروه به نقاط مختلف البرز جهت آشنایی با محیط زندگی شان به نقاط گردشگری و دیدنی البرز اعزام شدند که نتایج قابل توجهی از آن به دست آمد.
مسجد و محله محوری در راس فعالیت های فرهنگی در کرج
این مسئول با تاکید بر اجرای طرح مسجد محوری در کرج، عنوان کرد: برای تحقق این مهم نیاز به استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود در مساجد و هیئات است. معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با بیان اینکه، مساجد از دیرباز محل حل مشکلات مردم بوده است، گفت: مساجد فضاهای مطلوبی برای گفتمان های اجتماعی و فرهنگی هستند و این امری است که همگان بر آن اذعان دارند. وحیدی، مسجد محوری، قرآن محوری و روحانی محوری همچنین پژوهش محوری را مهم ارزیابی کرد و افزود: تلاش برای اجرای طرح های مرتبط با موضوعات فوق باید به طور جدی در دستور کاری متولیان فرهنگ قرار گیرد. وی افزود: بررسي و حل مسائل شهر از كوچكترين واحد، يعني"محله" آغاز مي شود و در سطح کلان که همان جامعه است اشاعه پیدا می کند.
ضرورت توجه به بعد معنوی فرهنگ در برنامه ریزی های فرهنگی
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه برنامه ریزی در حوزه فرهنگ بدون توجه به بعد معنوی فرهنگ اثر بخش نخواهد بود، بر توجه به این مقوله در اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد. این مسئول با تاکید بر اینکه، طراحی، تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی باید متناسب با فرهنگ قومیت های مختلف باشد اظهار داشت: اقدامات فرهنگي و اجرای تمامی برنامه های این حوزه باید بر پایه فرمايشات مقام معظم رهبری در افق 1404 تحت عنوان مهندسي فرهنگي و توجه به ریزه کاری های موجود از ارائه طرح تا فازبندی باید به درستی انجام پذیرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در حوزه فرهنگ همچنین باید زمینه های خلق استعدادها و شایستگی های انسان در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی را با محوریت فرهنگ مورد توجه قرار دهد. رضا حسینی ادامه داد: برنامه ریزی در حوزه فرهنگ با توجه به حجم گستره مسائل فرهنگی نسبت به سایر مقوله ها نیاز به تلاش و اهتمام بیشتری از سوی مسئولین دارد. وی تاکید کرد: برای برنامه ریزی در حوزه فرهنگ باید دیدگاه ها و نگرش کلان و فرابخشی را همواره مدنظر قرار داد، ضمن آنکه در طراحی برنامه ها و اقدامات مرتبط با فرهنگ باید تعاملات و همپوشانی فرهنگی نیز لحاظ شود زیرا تنها در این صورت این مقوله مهم در مسیر موفقیت قرار می گیرد.
موازی کاری در اجرای برنامه های فرهنگی آسیب است
رضا حسینی لزوم پرهیز از موازی کاری در برگزاری جشن ها، یادواره ها، مناسبت های مذهبی را یادآور شد و گفت: تقویم کارهای موازی باید بسته شود. وی تاکید کرد: باید خروجی برنامه های ملی مذهبی آیینی در شهر مشخص شود و باید دید پس از برگزاری مراسم های جشن و سوگواری چه میزان بر بینش دینی شهروندان افزوده شده و چه میزان نوجوانان و جوانان حاضر در مراسم توانسته اند بر آموزه های خود بیفزایند. این مسئول افزود: باید در همه امور مساجد محور فعالیتهای فرهنگی اجتماعی و ... در شهر باشند و اگر مساعدتی به هيئات انجام شود باید تحت نظارت مساجد و امام جماعت صورت گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود