21 خرداد 1393
شماره خبر: 123748

مشورت فرهیختگان معضلات مدیریت شهری را به حداقل می رساند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مشورت فرهیختگان معضلات مدیریت شهری را به حداقل می رساند


رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر کرج با تاکید بر هدفمندسازی پروژه های عمرانی و توجه توامان به نقش اجرا و نظارت، اظهار داشت: مشورت نخبگان و مهندسان معضلات مدیریت شهری را به حداقل می رساند و در اداره بهتر کلانشهر کرج نقش بسزایی دارد.
مریم قهرمانی در جلسه مشورتی كميسيون عمران، توسعه شهري، شهرسازي و سيماي شهري شورای اسلامی شهر کرج با نمایندگان بسیج مهندسین و سازمان نظام مهندسی استان البرز پیرامون تشکیل زیر مجموعه های تخصصی این کمیسیون ادامه داد: امروز فصل جدیدی از همکاریهای مدیریت شهری با نخبگان و متخصصان جامعه در حال شکل گیری است و با همفکری و تقویت همکاری های دو جانبه میان شهرداری و نظام مهندسی می توان آزمون و خطا را از اجرای پروژه های عمرانی حذف کرد و بودجه بیت المال را در مسیر صحیح و مناسب خود هزینه کرد. عضو پارلمان شهری، با تاکید بر اینکه چنانچه گفتمان شهرداری و نظام مهندسی بر مبنای یک چارچوب مشخص و مدون باشد، ضمانت اجرایی خواهد داشت، بیان کرد: روابط مدیریت شهری و سازمان نظام مهندسی در حوزه معماری، فنی و شهرسازی بسیار در هم تنیده است و بسیاری از اختلاف نظرهای کنونی که اتفاقا لازمه پیشرفت و توسعه است، باید به صورت رو در رو و با بحث و گفتگوی کارشناسی مرتفع شود و هر چه پروسه دستیابی به وحدت رویه طولانی تر شود، شهر و شهروندان آسیب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بیشتری خواهند دید. قهرمانی، با تصریح بر اینکه اظهارنظر درباره کارآیی و کارآمدی یک پروژه عمرانی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد، اذعان داشت: اگر نیازسنجی، امکان سنجی و محتوای یک پروژه عمرانی منطبق با واقعیتها باشد و در سایه نظارت صحیح و دلسوزانه اجرایی شود، آنگاه شاهد هزینه کرد هدفمند اعتبارات عمرانی خواهیم بود و کلانشهر کرج به معنی واقعی کلمه می تواند کلان بودن خود را بازیابد. به گفته عضو پارلمان شهری کرج، مباحث عمرانی زیربنای توسعه شهری است و کمیسیون عمران با هدفگذاری کوتاه، میان و بلندمدت به دنبال دستیابی به نتایج مطلوبی است که هویت معماری، وحدت بنا، ساخت و سازهای مجاز، حذف موازی کاری ها و... از جمله آن می باشند. امروز فصل جدیدی از همکاریهای مدیریت شهری با نخبگان و متخصصین جامعه در حال شکل گیری است و با همفکری و تقویت همکاری های دو جانبه میان شهرداری و نظام مهندسی می توان آزمون و خطا را از اجرای پروژه های عمرانی حذف کرد و بودجه بیت المال را در مسیر صحیح و مناسب خود هزینه کرد... قهرمانی از مهندسان به عنوان بال های سازندگی کشور یاد کرد و با تاکید بر نقش بی بدیل آنان در عرصه های پیشرفت و آبادانی گفت: امید است با تشکیل کمیته های تخصصی، شاهد مشارکت فعال جامعه مهندسان برای احصاء مشکلات و موانع پیش روی کمیسیون عمران و سازمان نظام مهندسی و همچنین اتخاذ تدابیر و راهکارهای اصولی و علمی جهت حل آنها باشیم.
تفاهم مشترک برای اعتلای بیش از پیش کرج
وی با اشاره به اختلافات سازمان نظام مهندسی و شهرداری کرج در گذشته و رد و بدل انتقادات در فضای رسانه ای، اظهارامیدواری کرد؛ با تشکیل کمیته های تخصصی شکل گفتمان ها عوض شود و با احترام به حقوق متقابل یکدیگر، بتوانیم از طریق بحث و تبادل نظر و تبادل تجربیات به تفاهم مشترکی برای اعتلای بیش از پیش کلانشهر کرج دست یابیم. قهرمانی در پایان گفت: امروز کرج برای رهایی از معضل ساخت و سازهای غیر مجاز، ترافیک، آلودگی هوا و... به بهره مندی از تدابیر مهندسی در روند اداره شهر نیاز دارد و سازمان نظام مهندسی می تواند به یکی از بازوان اجرایی شهر برای رسیدن به ایده آل های مشترک تبدیل شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود