22 خرداد 1393
شماره خبر: 123814

کودکان سرمایه های اجتماعی هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کودکان سرمایه های اجتماعی هستند


نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج کودکان را سرمایه های اجتماعی دانست و افزود: حمایت از این سرمایه های اجتماعی امری ضروری است.
فاطمه اسکندری در همایش منع کار کودک که به همت خدمات شهر شهرداری کرج برگزار شد، کودکان را عامل حفظ بقای جامعه دانست و افزود: میزان رشد و بقای هر جامعه بستگی به رسیدگی و تربیت صحیح به کودکان دارد. این مسئول با تاکید بر حفظ و صیانت از حقوق فردی و اجتماعی کودکان ، فراهم آوردن زمینه های رشد همه جانبه این قشر به عنوان آینده سازان جامعه را ضروری دانست. وی با بیان اینکه کودکان باید مراحل کودکی خود را به سلامت طی کنند گفت: تحقق این مهم مستلزم ایجاد بسترهای رشد اجتماعی ، تحصیلی و حرفه ای است که لازم است متولیان در این خصوص اقدامات همه جانبه ای را به انجام برسانند. اسکندری از جمله دلایل ایجاد پدیده کار کودک را فقر، نابرابری های اجتماعی ، مهاجرت و …. ذکر و عنوان کرد: عوامل فوق مانع ادامه روند رشد طبیعی و زندگی این کودکان می شود.
لزوم حمایت از سرمایه های اجتماعی
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه های اجتماعی عنوان کرد: کودکان منابع انسانی هر کشوری هستند و باید این منابع حمایت و صیانت شوند. اسکندری اظهارداشت: برای ریشه کن کردن معضل کار کودک باید راهکارهای مختلفی را تعریف و اجرایی کرد که از جمله این راهکارها توسعه فرهنگ در ابعاد مختلف می باشد. وی با مقایسه کودکان کار با سایر کودکان عنوان کرد: کودکان کار از زندگی در محیط خانواده سالم باز می مانند که این موضوع موجب بروز پدیده های پر خطر اجتماعی می شود. اسکندری اظهارداشت: کودکان کار به ناچار در شهرهای بزرگ و مکان های پرتردد به کار و یا زندگی در خیابان رو می آورند که این نوع زندگی آنان را در معرض مخاطرات بسیار چون سوء تغذیه ، محرومیت از تحصیل ، محرومیت از بهداشت و سلامت قرار می دهد. مدیر عامل گروه فرهنگی اجتماعی کیانا نیز در این مراسم با اشاره به اهتمام این مجموعه برای ریشه کن کردن کار کودکان خیابانی عنوان کرد: از جمله اقدامات این مرکز برگزاری کلاس های درسی برای کودکان کار می باشد. وی گفت : از اهدافی که توسط این گروه فرهنگی اجتماعی دنبال می شود ایجاد مرکز سواد آموزی برای کودکان توسط خیرین می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود