26 خرداد 1393
شماره خبر: 124004

زباله سالانه 55 میلیارد تومان هزینه روی دست مدیریت شهری می گذارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

زباله سالانه 55 میلیارد تومان هزینه روی دست مدیریت شهری می گذارد


قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج از بازید معاونان خدمات شهری مناطق، کارشناسان و ناظران عالی این حوزه از مرکز دفن حلقه دره خبر داد و گفت: برنامه ریزی به منظور پیشگیری از تبعات زیست محیطی زباله ها مهمترین هدف این بازدید بود.
اصغر نصیری با بیان این مطلب اظهارداشت: لمس و آگاهی عینی از تبعات ناشی از تمرکز زباله ها یکی از علت هایی بود که موجب اعزام تیم کارشناسی به این مرکز شد تا این مهم برای برنامه ریزی بیشتر مورد توجه معاونان خدمات شهری مناطق و کارشناسان مربوطه قرار گیرد. وی افزود: روزانه هزار و 200 تن زباله در شهر کرج تولید می شود که این امر در صورت عدم برنامه ریزی مشکلات فراوانی را متوجه آینده شهر کرج خواهد کرد.
زباله ها سالانه 55 میلیارد تومان هزینه روی دست مدیریت شهری می گذراند
نصیری عنوان کرد: در حال حاضر این میزان زباله روزانه توسط عوامل سازمان پسماند جمع آوری می شود. این مسئول با بیان اینکه هزینه جمع آوری این میزان زباله سالانه رقمی معادل 55 میلیارد تومان هزینه روی دست مدیریت شهری می گذارد، بیان کرد: برای جمع آوری زباله و رفت و روب سطح شهر حدود دو هزار و 283 کارگر و 350 ماشین خاور و نیسان همچنین تریلی برای انتقال قطعی زباله ها به مرکز دفن به کار گیری می شود که این روند رقمی معادل 55 میلیارد تومان هزینه برای مدیریت شهری کرج در پی دارد. نصیری به بحث آموزش در این زمینه اشاره کرد و با بیان اینکه برای ارتقاء سطح رفتار شهروندان باید همه دست به دست دهیم، گفت: دور ریز ضایعات قابل تفکیک و فرهنگسازی در این خصوص از جمله مواردی است که می تواند بسیاری از این هزینه ها را کاهش داد. وی تاکید کرد: این موضوع امروز به صورت ملموس در معرض دید تیم اعزامی خدمات شهری قرار گرفت تا فرهنگسازی از خود عوامل و تک تک تیم حدود 40 نفره خدمات شهری آغاز شود. در این بازدید معاونان خدمات شهری مناطق، کارشناسان و ناظران عالی خدمات شهری و سازمان پسماند شهرداری کرج حضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود