9 مهر 1391
شماره خبر: 12414

دستگاه جابه جایی درخت به کرج می آید

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دستگاه جابه جایی درخت به کرج می آید

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از ورود تکنولوژی روز دنیا به بخش فضای سبز این کلانشهر خبر داد و گفت: دستگاه جابه جایی درخت به کرج می آید.
عباس زارع در جمع پرسنل و کارکنان این سازمان از ورود تکنولوژي به فضاي سبز كرج خبر داد و اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات درختان حاشیه معابر، طبق برنامه ریزی مقرر شده است که دستگاه مورد نیاز در این بخش خریداری شود. وی با اشاره به اینکه فشردگی پای ریشه درختان حاشیه معابر بسیار زیاد است، افزود: با به کارگیری این دستگاه با تزریق هوا، مواد محلول به عمق 90 سانتی متری زمین می رسد.
ورود دستگاه جابه جایی درخت به کرج
این مسئول عنوان کرد: این دستگاه حدود پنج سال گذشته در آلمان تولید شده و شهرداری مشهد نیز خریداری و وارد چرخه فضای سبز این کلانشهر کرده است. زارع از ورود دستگاه جابه جایی درخت به کلانشهر کرج خبر و ادامه داد: این دستگاه رطوبت کافی برای درختان را تنظیم می کند تا در زمان جابه جایی خشک نشوند و آسیب نبینند.
مطالعات طرج جامع فضای سبز انجام شد
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در ادامه به طرح جامع فضای سبز این کلانشهر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه تمامی مطالعات انجام شده و در آینده ای نزدیک سند راهبردی آن ارائه می شود. وی در بخش دیگری با تاکید بر تکریم ارباب رجوع، اظهار داشت: در سازمان پارکها به این مهم توجه ویژه ای شده به نحوی که روزانه 40 استعلام از مناطق 12 گانه شهرداری کرج در مورد باغات و اراضی مشجر انجام می شود تا مشکلات شهروندان رفع شود.
برخورد قاطع با متخلفان حوزه فضای سبز
این مسئول از به کارگیری کارشناسان رسمی دادگستری در بخش مبارزه با متخلفان حوزه فضای سبز خبر داد و گفت: در این زمینه تاکنون اقدامات مطلوبی انجام شده است. زارع بر حفظ باغات و درختان قدیمی سطح شهر تاکید کرد و افزود: در این زمینه کمیسیون ماده 7 سازمان تمامی تخلفات را در زمینه قطع اشجار و از بین بردن باغات رسیدگی و اقدامات لازم را برای برخورد با متخلفان انجام می دهد.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود