16 اسفند 1390
شماره خبر: 5526

برخورد جدی با قطع بی مورد درختان در کرج/ شهرداری در حفظ درختان اهتمام ویژه دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 برخورد جدی با قطع بی مورد درختان در کرج/ شهرداری در حفظ درختان اهتمام ویژه دارد

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از برخورد جدی با قطع بی مورد درختان در این کلانشهر خبر داد و گفت: در این زمینه شهرداری در حفظ درختان اهتمام ویژه دارد.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عباس زارع در گفتگوی رادیویی برنامه شهر من سلام در پاسخ به مشکل یکی از شهروندان مبنی بر قطع تعدادی از درختان در یکی از خیابانهای فرعی بلوار چهارباندی مهرشهر کرج اظهار داشت: این موضوع از سوی شهروندان به این سازمان گزارش شد که سریعا کارشناسان این سازمان در محل مورد نظر حضور یافتنه و مراتب این تخلف را بررسی کردند. وی افزود: در این زمینه اقدامات لازم برای جلوگیری از این اقدام، از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است تا برای جلوگیری از تکرار این اقدام، مراجع قضایی تصمیم بگیرند.
قطع غیرقانونی درختان به صورت ویژه پیگیری می شود
این مسئول عنوان کرد: این شهروند دارای مجوز قطع چند اصله درخت به منظور ایجاد راه دسترسی به ملک خود بوده است اما متاسفانه بیش از تعداد مندرج در مجوز درختان را قطع کرده است. زارع ادامه داد: طبق قانون، قطع درختان در سطح شهر باید دارای مجوز باشد که این مجوز طی هماهنگی با سازمان پارکها و شهرداری صادر می شود.
شهروندان تخلفات در زمینه قطع درختان را گزارش دهند
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده قطع درختان در نقاط مختلف شهر، می توانند مراتب به شماره 10001147 پیامک کنند و یا با شماره تلفن 2532200 تماس بگیرند و مراتب را اطلاع دهند تا در اسرع وقت به این موضوعات رسیدگی شود. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جابه جایی دو هزار اصله درخت در این کلانشهر اعلام کرد: با اجرای عملیات های عمرانی در کرج به خصوص احداث شش تقاطع غیرهمسطح، طی هماهنگی، درختان موجود در مسیر اجرای این پروژه ها، جابه جا شدند.
جابه جایی دو هزار اصله درخت در کرج
این مسئول با اشاره به اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه برای جابه جایی درختان گفت: در این زمینه تلاش شده است که درختان با رعایت نکات فنی و ضوابط مربوطه جابه جا شوند تا آسیبی به آنها وارد نشود. زارع اعلام کرد: اکثر این درختان شامل گونه های معمولی، پهن برگ، چنار، زبان گنجشک و اقاقیا است که در بلوارهای مختلف این کلانشهر کاشته شدند.
شهرداری اهتمام ویژه ای برای حفظ درختان دارد
وی با اشاره به اینکه شهرداری و این سازمان اهتمام ویژه ای برای حفظ و نگهداری از درختان در این کلانشهر دارد، اعلام کرد: تاکنون شهرداری اقدامات مطلوبی را در این زمینه انجام داده است. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: طی هشت سال گذشته سرانه فضای سبز در کلانشهر کرج از چهار به 13 مترمربع افزایش یافته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود