3 تیر 1393
شماره خبر: 124560

هدف گذاری جهت احداث 20 ایستگاه آتش نشانی در سال جاری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

هدف گذاری جهت احداث 20 ایستگاه آتش نشانی در سال جاری


مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از افزایش دو برابری بودجه این سازمان در سال جاری به نسبت سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بر اساس سیاست راهبردی سازمان و در صورت تامین نیروی انسانی و اعتبارات، تا پایان امسال 20 ایستگاه جدید وارد مدار بهره برداری می شود و تعداد ایستگاه ها از 17 مورد کنونی به 37 ایستگاه می رسد.
سهراب شهبانی که در نشست مشترک با رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج که ظهر دیروز در محل دفتر مدیریت سازمان آتش نشانی کرج برگزار شد، سخن می گفت، ادامه داد: با حول و قوه الهی و مساعدت وزارت کشور و شورا و شهرداری کرج، زمینه جذب 120 نیروی جدید عملیاتی مهیا شد که اکنون آموزش های تئوری و عملی را پشت سر می گذارند و تا پایان ماه مبارک رمضان به ایستگاه های آتش نشانی سطح شهر تزریق خواهند شد.
بهره برداری از 9 ایستگاه تا پایان ماه مبارک رمضان
این مسئول با بیان اینکه همزمان با جشن ورود 120 آتش نشان جدید به سازمان آتش نشانی کرج، آیین بهره برداری از 9 ایستگاه جدید آتش نشانی برگزار می شود، اذعان داشت: همچنین سازمان آتش نشانی در راستای ایجاد زیر ساخت ها و بستر لازم جهت بهره برداری از 11 ایستگاه دیگر تا پایان امسال، لایحه جذب 200 نیروی عملیاتی شرکتی را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال خواهد کرد که در صورت موافقت و نظر مثبت اعضا، تعداد ایستگاه های آتش نشانی در کلانشهر کرج از 11 ایستگاه به بیش از 37 ایستگاه می رسد. شهبانی، احداث ایستگاه های سازه سبک را استراتژی مدیریتی سازمان آتش نشانی کرج خواند و خاطر نشان کرد: در صورت اصرار جهت احداث ایستگاه های آتش نشانی مطابق تیپ های استاندارد به هزینه های سنگین میلیاردی همچنین زمین با متراژ بالا نیاز داریم اما به دلیل نیاز مضاعف کلانشهر کرج به ایستگاه های جدید به سمت احداث ایستگاه های سازه سبک روی آوردیم که در فضایی کمتر از هشتاد مترمربع و با هزینه ای کمتر از یکصد میلیون تومان اجرایی می شوند و در واقع نسل جدید ایستگاه های عملیاتی هستند.
افزایش دو برابری بودجه سال جاری سازمان
به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری کرج، گرچه بودجه سازمان از 21/5 میلیارد تومان در سال گذشته به بیش از 43 میلیارد تومان در سال جاری افزایش داشته است اما با توجه به رسالت خطیر سازمان آتش نشانی مبنی بر محافظت از میلیاردها تومان ساختمان های اداری و تجاری به هنگام حادثه و خطر و مهمتر از همه نجات جان همشهریان گرامی از دام حوادث بسیار ناچیز است و به تقویت نیاز دارد. شهبانی با تاکید بر اینکه از هشت ماه قبل که با نظر مثبت شهردار سرپرستی سازمان به بنده محول شد، استراتژی و راهبرد مدیریتی به نحوی بوده است که ساختار سازمانی تغییری پیدا نکند و بتوانیم با تدوین سند جامع و برنامه تحول بیست ساله به ارائه خدمات رسانی در حوزه ایمنی بپردازیم، گفت: در حال حاضر هفده ایستگاه عملیاتی در اقصی نقاط شهر مشغول خدمات رسانی به شهروندان می باشند که به شدت با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و سرانه 6/5 نفر نیروی عملیاتی برای هر ایستگاه نیازمند افزایش و تکان اساسی است.
انجام 4820 فقره عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در سال گذشته
این مسئول افزود: ستاد فرماندهی آتش نشانی کرج بزرگ سال گذشته مجموعا چهار هزار و 820 فقره عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را رهبری و هدایت کرد که دو هزار و 530 فقره آن مربوط به حوادث حریق و دو هزار و 290 مورد آن مرتبط با عملیات های امداد و نجات بود و میانگین وقوع روزانه حوادث نیز 2/13 فقره است. به گفته شهبانی، روزانه سه شیفت کاری و به ترتیب در هر شیفت 24 ساعته 94، 92 و 93 نیروی عملیاتی در ایستگاه های هفده گانه آتش نشانی کرج در حالت آماده باش به سر می برند و آماده اعزام به محل حادثه و خطر برابر تماس شهروندان با سامانه 125 می باشند. این مسئول شهری با اذعان بر اینکه خریداری تجهیزات آتش نشانی نیازمند اعتبارات میلیاردی است، از حجت اله غلامرضایی درخواست کرد به عنوان یک شهروند اصیل کرج و همچنین نماینده تمام قد مردم در شورای شهر، موارد و دغدغه های سازمان را در صحن علنی شورای شهر کرج مطرح نماید و پیگیر تخصیص اعتبارات لازم باشد.
تسری فرهنگ ایمنی در سطح جامعه
وی به مذاکرات و مکاتبات این سازمان با ادارات دولتی و غیر دولتی، شرکت ها، موسسات و کارخانجات تولیدی و... جهت برگزاری کلاس های آموزشی در سه سطح مقدماتی، تکمیل و حرفه ای خبر داد و هدف از آن را تسری فرهنگ ایمنی در سطح جامعه خواند. شهبانی گفت: کاهش هزینه های عملیاتی به دنبال آگاه سازی شهروندان و کاهش حوادث شهری خود نوعی سرمایه گذاری و کسب درآمد محسوب می شود و از طریق رایزنی با نزدیک به یکصد پاساژ و مرکز خرید، آنان را برای شرکت در کلاس های توجیهی و آموزشی مجاب کرده ایم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود