11 مهر 1391
شماره خبر: 12510

شهرداری کرج در امر مناسب سازی اماکن عمومی پیشگام است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداری کرج در امر مناسب سازی اماکن عمومی پیشگام است

سپیدار آنلاین: مدیرکل سازمان بهزیستی استان البرز، شهرداری کرج را پیشگام امر مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولین، سالمندان و کودکان توصیف کرد.
مرتضی مکاریان با حضور در نخستین همایش طب سالمندی که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و با حضور اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت روز جهانی سالمند در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد؛ با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری کرج در مناسب سازی اماکن عمومی خاص برخی از شهروندان و تغییر مبلمان شهری در تسهیل عبور و مرور این افراد در شهر کرج پیشرو بوده است. وی نقش شهرداری ها را در مناسب سازی اماکن عمومی بیش از همه دستگاه ها دانست و گفت: شهرداری به دلیل نظارت بر ساخت و ساز اماکن و معابر شهری در اجرای قانون برنامه پنجم توسعه نقش کلیدی دارند. این مسئول ضمن تشکر از مجموعه مدیریت شهری کرج گفت: از آنجا که مناسب سازی معابر عمومی جهت سهولت در رفت و آمد معلولان، سالخوردگان و کودکان ضروری و به پویایی این قشر کمک می کند، امید است این پیشرو بودن مجموعه همچنان ادامه داشته و حفظ شود.
وجود 12 مرکز فعال سالمندان در استان
مدیرکل سازمان بهزیستی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به وجود 12 مرکز فعال نگهداری از سالمندان در استان البرز اشاره کرد و افزود: اكنون 750 سالمند در اين مراكز نگهداري مي شوند که به صورت شبانه روزی به سالمندان زن و مرد خدمات توانبخشی ارائه می دهد. مکاریان، نوع دوستي و خدمت به سالمندان بخصوص پدر و مادر را از جمله مواردي دانست كه در دين مبين اسلام بر آن تاكيد بسيار شده است، افزود: سالمندان بیشتر از آنکه نیازمند مسائل مادی باشند به تکریم و احترام گذاردن اطرافیانشان نیازمندند. وی تاکید کرد: طرح توانمند سازی سالمندان با تاکید بر توانبخشی سالمندان و اوقات فراغت انجام می شود. این مسئول در ادامه سالم پیر شدن را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: ما نمی خواهیم که سالمندانمان در مراکز سالمندی عمر بگذرانند چرا که خیلی از سالمندان ما مجهول الهویه هستند، لذا در این خصوص دغدغه سازمان برای تجمیع ارائه خدمات به سالمندان است و این امر منجر شد که دبیرخانه مجددا فعال شود.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود