17 تیر 1393
شماره خبر: 125494

طراحي صحيح پياده رو ايمني و دسترسي عابرين را افزایش می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طراحي صحيح پياده رو ايمني و دسترسي عابرين را افزایش می دهد


مدیر مطالعات و بررسی های ترافیک شهری شهرداری کرج گفت: طراحي صحيح پياده رو تاثير بسزايي بر افزايش كارایي، ايمني و دسترسي عابرين پياده بخصوص افراد معلول دارد.
حبیب الله رزاقی با بیان این مطلب افزود: جريان طبيعي زندگي فرد معلول به شبكه دسترسي پياده وابسته بوده و الگوي غالب حركتي معلولين، حركت پياده است.
وی با بیان اینکه همه عناصر و شبكه هاي ارتباطي در ابتدا با حركت پياده براي فرد معلول طراحي مي شود، عنوان کرد: در این راستا از مهمترين مسائلي كه بايد در ايجاد محيط بدون مانع در نظر گرفته شود، تامين حركت مداوم و عدم قطع حركت پياده است.
مناسب سازی محیط شهری برای استفاده همه اقشار جامعه است
مدیر مطالعات و بررسی های ترافیک شهری شهرداری کرج گفت: مناسب سازی محیط شهری برای استفاده همه اقشار جامعه است و به تبع آن حوزه های مختلف شهرداری اعم از حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی و معماری و فنی و عمرانی به فراخور وظایف ذاتی، هریک در این زمینه ایفای نقش می کنند. رزاقی اظهارداشت: حوزه معاونت حمل ونقل و ترافیک با بهره گیری از ضوابط و مقررات و تجربیات موجود در این زمینه نسبت به گردآوری و تدوین مجموعه ای با محور موضوع فوق اقدام کرده است.
لزوم مناسب سازی محیط برای معلولان و سالمندان
مدیر مطالعات و بررسی های ترافیک شهری شهرداری کرج، عمده مشكلات فرد معلول و سالمند در محيط شهري را شبكه معابر و مبلمان شهري و دسترسی های شهری ذکر و عنوان کرد: شبكه معابر در هر محله خود شامل شبكه پياده و شبكه ارتباطي پياده و سواره مي باشد كه جهت دستيابي به ضوابط مناسب سازي، مسائل و مشكلات هر دو شبكه شناسايي مي شود. رزاقی در تعریفی از پياده رو ها بیان کرد: پیاده روها معابري هستند كه براي تامين دسترسي هاي پياده طراحي مي شوند و در امتداد و به موازات سواره رو قرار مي گيرند. وی گفت: مسائلي كه در مسير حركت پياده اختلال ايجاد مي كنند، بخشي مربوط به خصوصيات فيزيكي معابر هستند و بخشي ديگر به موانع فيزيكي موجود مربوط می شوند. این مسئول افزود: پس از آن نحوه دسترسی از پیاده رو به سواره با رفع موانع فیزیکی و ایجاد کف سازی های حسی که هم جنبه هدایت مسیر و هم جنبه هشدار داشته باشد ضروری است. رزاقی گفت: دسترسی آسان از پیاده رو و جوی و باغچه تا بلوک عابر پیاده نیز باید ایجاد شود. وی خاطرنشان کزد: درکنار تسهیلات عبوری، همزمان لازم است به پارکینگ های ویژه، مبلمان شهری، مناسب سازی توقفگاه ها، مناسب سازی ایستگاه های حمل و نقلی به طور ویژه توجه کرد. رزاقی گفت: بدیهی است برای کلیه موارد یاد شده استاندارد های لازم وجود دارد که باید در دستور کار مجریان قرارگیرد. وی عنوان کرد: ایجاد محیط مناسب، آسایش محیطی، سرزندگی و تنوع شهری در گرو توجه به نیازهای همه اقشار بوده که بدون شک یکی از دغدغه های مجموعه مدیریت شهری بوده و در دستور کار قرار دارد.

ميهمان
پاسخ 3/08/1393 - 22:19 زهرا
سلام خسته نباشید
من رشتم شهرسازیه.برای 3تا از درسام عنوان میخوام در شهر اهواز زندگی میکنم میشه رهانماییم کنید چندتا عنوان بهم پیشنهاد کنید.حسابی سردر گمم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود