9 بهمن 1390
شماره خبر: 4488

پل های عابر پیاده به سازمان زیبا سازی شهرداری کرج واگذار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پل های عابر پیاده به سازمان زیبا سازی شهرداری کرج واگذار می شود

سپیدار آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری کرج از واگذاری پل های عابر پیاده پس از تشکیل سازمان زیباسازی به این سازمان خبرداد.
علی اصغر کمالی زاده در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان اینکه بر اساس وعده وزارت کشور 22 بهمن اساس نامه سازمان زیبا سازی از سوی وزارت کشور ابلاغ می شود، افزود: با ابلاغ این اساس نامه و واگذاری پل های عابر پیاده به سازمان زیباسازی اقدامات مطلوب مبتنی بر نوآوری بر روی این پل ها صورت می گیرد.
وی متولی پل های عابر پیاده در کشور را حوزه حمل و نقل ترافیک و در حوزه راه نیز وزارت مربوطه عنوان کرد و افزود: احداث پل های عابر پیاده کرج به مدیریت زیباسازی حوزه خدمات شهری شهرداری واگذار شد که بر این اساس احداث 25 پل در دستور کار قرار گرفته است.کمالی زاده افزود: از این تعداد پل سه عدد به صورت مکانیزه طراحی و اجرا می شود.
این مسئول گفت: پل های مکانیزه در مناطق چهارراه طالقانی، روبه روی پارک تنیس واقع در بلوار جمهوری و میدان شهید سلطانی جانمایی شده است.
کمالی زاده پل های عابر پیاده را از چالاش های شهر کرج در گذشته دانست و عنوان کرد: مکان یابی احداث پل های عابر پیاده از سال 82 در دستور کار قرار گرفت که طبق آن مشاور بر اساس عرض گذر، میزان حجم تردد عابر و سواره رو رفوژ همچنین لحاظ کردن گذرگاه های خطرناک اقدام به جانمایی کرد و به تبع آن نیز قراردادهایی در قالب مشارکت امضا شد.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج، تقاطع محور جاده ملارد را مکان ایجاد اولین پل مکانیزه عابر پیاده ذکر وعنوان کرد: این پل در حال حاضر در حال بهره برداری است. وی با اشاره به سرعت بالای اتومبیل ها در بلوار بلال گفت: این مهم از دلایل احداث پل در بلوار بلال است. کمالی زاده بحث ایمنی نصب پل های عابر پیاده را یادآور شد و عنوان کرد: پل های عابر پیاده باید تا شعاع 500 متری را تحت پوشش قرار دهند. این مسئول هدف و اولويت اول شهرداري و شوراي اسلامي شهر کرج در خصوص احداث پل‌هاي عابر پياده را ايجاد رفاه و تامين امنيت جاني شهروندان ذکر و عنوان کرد: رعايت استاندارهاي موجود درباره مبلمان شهري از دیگر اهداف مجموعه مدیریت شهری در این زمینه است.وی با تاکید بر اینکه، احداث پل‌هاي عابر پياده مکانيزه بايد با توجه به استانداردهاي موجود و با هدف ايجاد بسترهاي رفاهي شهروندان اجرايي شود، گفت: ايجاد اين سازه‌هاي نبايد منافاتي با استانداردهاي تعريف شده مبلمان شهري داشته باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود