18 تیر 1393
شماره خبر: 125563

لزوم پایدار سازی المانهای شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم پایدار سازی المانهای شهری


رئیس کمیسیون حمل و نقل، محيط زيست و خدمات شهري شورای شهر کرج با تاکید بر لزوم جانمایی صحیح و پایدار سازی المانهای شهری این نمادها را بیانگر هویت شهر دانست.
مریم قهرمانی با تاکید بر نقش مهم زیباسازی و مبلمان شهری اظهارداشت: در بدو ورود به هر شهر آنچه به بیش از هر چیز خودنمایی می کند نظم و انضباط و مبلمان شهری است. وی افزود: این موضوع در ابعاد بعدی به لحاظ روانی در ایجاد نشاط و شادابی و احساس تعلق بین شهروندان تاثیرگذار است. این عضو شورای شهر با تاکید بر اهمیت این سازه های شهری وظیفه متولیان را در قبال اجرای این طرح ها سنگین دانست و گفت: یکی از مهمترین وظایف متولیان امور شهری تلاش برای هویت دادن به فضاهای شهری به منظور تقویت احساس تعلق است. قهرمانی ادامه داد: وجود نشانه هایی که به عنوان بخشی از پیشینه تاریخ و جغرافیا و فرهنگ یک شهر است یکی از مهمترین موضوعاتی است که در این زمینه باید مد نظر قرار گیرد.
لزوم جانمایی صحیح و متناسب المانهای شهری
وی جانمایی صحیح و متناسب موضوعی المانها را یکی دیگر از مواردی دانست که باید به آن توجه شود و در این خصوص گفت: ساخت و نصب سازه ها به تنهایی کافی نیست بلکه باید در اجرای این طرح ها تناسب و جانمایی صحیح رعایت شود. این مسئول با اشاره به لزوم کارشناسی بودن طرح ها عنوان کرد: در برخی موارد شاهد اجرای طرح ها بدون در نظر گرفتن تناسب میدانی و محیطی هستیم که این موضوع نباید تحت الشعاع اجرای عملکردی طرح ها قرار گیرد. وی در پایان تاکید کرد: منظر هر شهر به عنوان سرمایه‌ای غیر قابل تجدید برای آن شهر به شمار می آید که باید با نگاهی جامع و اصولی به آن نگریسته و در خصوص حفظ و تقویت آن برنامه ریزی کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود