21 تیر 1393
شماره خبر: 125667

تحریم ها را فرصت تلقی کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تحریم ها را فرصت تلقی کنیم


شهردار کرج با اشاره به شرایط اقتصادی کشور به تحریم ها اشاره کرد و گفت: برای کاهش تاثیر سوء این بحران باید تحریم ها را فرصت تلقی کنیم.
علی ترکاشوند با بیان این مطلب به اجرای بدون تاخیر و بعضا زودهنگام طرح ها پروژه های شهری در کرج اشاره کرد و افزود: تحقق این مهم حاکی از آن است که تحریم ها همیشه تهدید نیستند بلکه می توان به آن به چشم یک فرصت مغتنم نگاه کرد. وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از دانش و توانایی نخبگان در تدوین و اجرای برنامه های شهری اعم از فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی بیان کرد: آنچه اکنون می تواند زمینه ساز ارتقاء، پیشرفت و آبادانی کشور در همه عرصه ها شود استفاده از ظرفیت های علمی در راستای طراحی و اجرای کارآمد طرح ها و برنامه ها است. ترکاشوند، بهره گیری از تکنولوژی های نوین و فناوری های به روز و جدید در اجرای امور مختلف را ضروری دانست و بیان کرد: کشور در تمامی بخش ها به این مهم نیاز دارد.
اقتصاد مقاومتی مسیر رشد و پویایی ملی
شهردار کرج در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری با بیان اینکه، اقتصاد مقاومتی طی چند سال اخير و با شدت يافتن تحريم های يک جانبه غرب عليه جمهوری اسلامی ايران شکل گرفت، یادآور شد: هدف از اقتصاد مقاومتی قرار گرفتن در مسیر رشد و پویایی ملی است. ترکاشوند در ارائه تعریفی از معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: سیاست مقابله با تحریم از طریق بهره گیری حداکثری از منابع ملی و تولیدات داخلی از جمله تعاریفی است که می توان برای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد. وی از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را حمايت از توليد ملى در همه عرصه ها دانست و افزود: استفاده از همه‌‌ ظرفيتهاى دولتى و مردمى، حمايت از توليد ملى، مديريت منابع ارزى و مديريت مصرف از ارکان اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری است. این مسئول تاکید کرد: هزینه بر مبنای صرفه و صلاح شهر و شهروندان و پرهیز از هزینه های غیر ضروری و مقابله با اسراف نیز از راههای عبور از بحران تحریم است. ترکاشوند اظهارداشت: از اولویت های مهم شهرداری کرج برنامه ریزی جهت کسب درآمدهای پایدار، فعال سازی کدهای درآمدی، مشارکت با بخش خصوصی به منظور هدایت سرمایه های سرگردان جامعه به سمت توسعه و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و... است. وی عنوان کرد: شهرداری کرج با تکیه بر مدیریت جهادی، تعامل و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان، مدیران و پرسنل خانواده بزرگ شهرداری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برمی دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود