30 تیر 1393
شماره خبر: 126200

لزوم استفاده از دستاوردهای نوین در ساختمان سازی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم استفاده از دستاوردهای نوین در ساختمان سازی


معاون معماری وشهرسازی شهرداری کرج بر ضرورت استفاده از دستاوردهای جدید در امر ساختمان سازی به ویژه در کرج تاکید کرد.
احدالله احمدی پرگو با بیان این مطلب افزود: طی دوره گذشته تاکنون در کرج شاهد بروز تغییراتی در زمینه ساخت وساز ها بوده ایم که مبنای این تغییرات استفاده از دستاوردهای نوین ساختمان سازی بوده است. وی افزود: اکنون نیز می توان روند تحولات ساخت و سازها در کرج به لحاظ فرم، رنگ، معماری و نوع مصالح، ارتفاع و سایر شاخص‌های ساختمان را مشاهده کرد. این مسئول اظهارداشت: آنچه برای شهر و مسئولان شهری حائز اهمیت است، پرداختن به دستاوردهای جدید در زمینه ساختمان سازی است. پرگو با بیان اینکه، بافت اصلی کرج در ابتدا به صورت باغشهر بوده است، عنوان کرد: باغشهر کرج در برهه ای تبدیل به کلانشهر و مرکز استان شد و در این گذر ملک های مسکونی نیز با سرعت بسیار زیادی به ساختمان های چند طبقه تغییر شکل یافتند. وی بیان کرد: تنها راه برای اسکان جمعیت رو به رشد کرج ساخت و سازهای چند طبقه ای بود و همین امر افزایش ساخت و سازهای شهری را در این کلانشهر گسترش داد.
انجام ساخت و سازهای شهر کرج منطبق با شیوه های رایج ساختمانی
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: ساخت و سازهای شهر کرج منطبق با شیوه های رایج ساختمانی انجام می شوند این درحالیست که امروزه رعایت استاندارهای مختلفی برای ساخت بنا لازم است تا علاوه بر تامین استحکام بنا مسائل مهم دیگری از جمله ایجاد بسترهای مناسب برای پیشگیری از هدر رفت منابع انرژی را نیز تامین کند.
احمدی بیان کرد: در دو دهه گذشته افزایش جمعیت و نیز کاهش منابع سوخت‌های فسیلی سبب شده است تا برنامه ریزی برای پیشگیری از هدررفت منابع انرژی در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد. وی گفت: بر این اساس نحوه ساخت و سازها و چگونگی انتخاب مصالح برای ایجاد بناهای مختلف ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با این مهم دارد، ضمن آنکه از راهکارهای مناسب برای پشتیبانی از منابع انرژی است. معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج ،آگاهی بخشی به مردم در خصوص نوآوری های جدید را امری مهم دانست که باید با مسئولیت متولیان ذیربط که شهرسازی از جمله آن می باشد، صورت گیرد. احمدی همچنین بر ضرورت استفاده از مصالح نوین در ساختمان سازی تاکید کرد و گفت: استفاده از مصالح نوین در ساخت و ساز های شهری کرج با توجه واقع شدن این منطقه در شرایط آب و هوایی خاص ضروری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود