1 آبان 1391
شماره خبر: 13712

تدابیر ایمنی به منظور گودبرداري در فصل بارندگی مورد توجه قرار گيرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 تدابیر ایمنی به منظور گودبرداري در فصل بارندگی مورد توجه قرار گيرد

سپیدار آنلاین: معاون معماری و شهرسازی شهرداري كرج با اشاره به نزدیکی به فصل بارندگی گفت: با توجه به این مهم نیاز است تدابیر ایمنی به منظور اجرای عملیات گودبرداری با توجه و دقت نظر بالایی از سوی کارشناسان پیگیری شود.
غلامرضا احمدی بیداخویدی با بیان این مطلب افزود: توجه به این مهم باید مد نظر مالکان ساختمان هایی که قصد انجام فعالیت های ساخت و ساز را دارند نیز قرار گیرد. وی با تاکید بر رعایت موارد ایمنی در امر ساخت و سازهای شهری، اظهارداشت: رعایت استاندارهای لازم در ساخت و ساز به ویژه در فصل زمستان از سوی مالکان امری ضروری است. این مسئول، فرایند و مراحل ساختمان سازی را حساس و مهم ارزیابی کرد و افزود: اعمال قوانین و مقررات با هدف فراهم آوردن بهترین شرایط برای ساخت و ساز های شهری تدوین شده است. بیداخویدی ادامه داد: توجه به قوانین ساخت و ساز ضمن ارتقاء سطح ایمنی موجب تسریع در امر ساختمان سازی می شود. معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج با تاکید بر هماهنگی و بهره گیری از حضور مهندسان ناظر ساختمانی عنوان کرد: حضور مهندسان ناظر و استفاده از نحوه صحیح انجام عملیات ساخت و ساز اعم از گودبرداری و سایر مراحل امری مهم برای اجرای موفق ساختمان است.
اشراف مهندسان ناظر موجب تسهیل در روند اجرای ساختمان سازی می شود
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج با تاکید بر ارتقاء دانش مهندسان ناظر از کلیه قوائد ساختمان سازی بیان کرد: اشراف مهندسان ناظر موجب تسهیل در روند اجرای ساختمان سازی می شود. بیداخویدی با بیان اینکه، مهندسان ناظر بر امور ساختمان سازی اشراف دارند و از قوانین و قواعد کلی ساخت و ساز مطلع هستند، گفت: از مهمترین علت های تاکید مدیریت شهری و حوزه شهرسازی برای حضور مهندسان ناظر بر روند اجرای ساختمان سازی، جلوگیری از خطرات احتمالی عملیات ساخت و ساز است. این مسئول با بیان اینکه، عملیات گود برداری بعد از پیاده کردن نقشه و کنترل آن در صورت لزوم صورت می گیرد عنوان کرد: گود برداری برای آن قسمت از ساختمان انجام می شود که در طبقات پایین تر از کف طبیعی زمین ساخته می شوند. وی در نظر داشتن امنیت جانی شهروندان را مهم ارزیابی و تاکید کرد: توجه به این مهم باید در دستور کار عوامل اجرایی ساختمان ساز اعم از مالک و مهندس ناظر ساختمان قرار گیرد. بیداخویدی با بیان اینکه، ساختمان سازی در حال حاضر در همه مناطق تحت پوشش شهرداری کرج انجام می گیرد، افزود: در اين زمينه به منظور جلوگيري از بروز حوادث ناشی از ريزش ساختمانهاي مجاور، مالكان بايد نسبت به ایمن سازی محل گودبرداري ساختمان خود اقدام كنند.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود