12 مرداد 1393
شماره خبر: 126725

کارگاه تولیدی در آتشِ سوخت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کارگاه تولیدی در آتشِ سوخت


وقوع حریق در کارگاه تولیدی MDF نیروهای امداد و نجات ایستگاه های 111 و 120 آتش نشانی کرج را به محل آتش سوزی کشاند.
به دنبال تماس تلفنی شهروندان کرجی با سامانه تلفنی ستاد فرماندهی آتش نشانی کرج بزرگ (125) و ارایه گزارش یک مورد آتش سوزی در کارگاه تولیدی MDF در ابتدای خیابان پیک جاده ملارد، بلافاصله هماهنگی های لازم جهت اعزام نیروها از آشیانه دو ایستگاه 111 و 120 آتش نشانی کرج به عمل آمد و جدال میان حادثه و مردان نجاتگر آتش نشانی آغاز شد. این عملیات اطفای حریق با مشارکت 8 نیروی آتش نشان و سه دستگاه خودروی سبک و سنگین عملیاتی شکل گرفت و نیروها تلاش ویژه ای را برای جلوگیری از سرایت حریق به دیگر بخش های کارگاه تولیدی آغاز کردند؛ آنان تحت فرماندهی مسئولان عملیاتی زبانه های سرکش آتش که برای ایجاد خسارت بیشتر دست و پا می زد را فروکش کردند و آرامش ربوده شده را به صحنه حادثه بازگرداندند. در کارشناسی های اولیه اتصالی سیستم برق و به دنبالِ آن وقوع آتش سوزی علت حریق اعلام شد که در آن، ابتداعا 300 مترمربع از یک کارگاه تولیدی MDF 1100 مترمربعی طعمه حریق شد و در ادامه آتش به سمت دیگر بخش ها در حال حرکت بود. در هر روی، آتش نشانان با رعایت نکات ایمنی و تخلیه محل از وجود کارگران، نسبت به اطفای حریق اقدام کردند و پس از آن نکات ایمنی به حاضران در محل گوشزد شد و همگان به رعایت نکات ایمنی و ایمن سازی محیط کاری دعوت شدند.
كارگاه ایمنی و آتش نشانی ویژه پرسنل بیمارستان ثارالله
در خبری دیگر از این سازمان، یکدوره کارگاه ایمنی و آتش نشانی ویژه پرسنل و مسئولان بیمارستان ثارالله برگزار شد و طی آن آشنایی با انواع خاموش کننده و نحوه استفاده، آشنایی با انواع لوله های نواری، تئوری حریق، تئوری نجات و امداد، آشنایی با دستگاه تنفسی و نحوه استفاده و... توسط کارشناسان و اساتید مجرب به حاضران تدریس شد.
ترویجِ «فرهنگ ایمنی» و آشنایی جامعه با نکات ایمنی هدف اصلی برگزاری این کارگاه ایمنی و آتش نشانی ذکر شده است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، همچون ادوار گذشته شاهد برگزاری کارگاه های ایمنی در بیمارستانها و مراکز درمانی خواهیم بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود