18 مرداد 1393
شماره خبر: 127027

برخی به نام مردم کام خود را شیرین می کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برخی به نام مردم کام خود را شیرین می کنند


رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر نامگذاری بیمارستان احداثی در اراضی حسن آباد به نام شهدای اصحاب رسانه و قلم، از صاحبان قلم و اندیشه درخواست کرد؛ برای مقابله با شیوع آفت ناشنوایی بین برخی مسئولان نسخه ای درمانگر بپیچند و اجازه ندهند برخی به نام مردم و حقوق شهروندی کام خود و اطرافیان را شیرین کنند.
محمود دادگو در گفتگو با خبرنگار ما با بیان مطلب فوق اظهار داشت: آنچه در اراضی حسن آباد قلبِ بنده را به درد آورد و موجب شد از صمیمِ قلب دست یاری به سوی رسانه ها دراز کنم، مشاهده برخی صحنه های تلخ و جانکاه در بازدید از مراکز درمانی بود؛ کمبود تخت بیمارستانی برای بستری بیماران بد حال، استیصال بیماران سرطانی و خاص و هزینه های کمرشکن درمان. اینگونه بود که از خود سوال کردم چرا باید برای رضایتِ این و آن سکوت اختیار کنم و به تخلفی آشکار که حق موکلین بنده را لگد مال می کند، چراغ سبز نشان دهم؟ تاریخ درباره این قراردادهای ترکمانچای گونه چگونه قضاوت و برداشت خواهد کرد؟ رئیس پارلمان شهری کرج ادامه داد: به راستی اگر احدی نه هفتاد و دو هزار مترمربع که حتی هفت مترمربع از ملک شخصی بنده یا مدیرکل مسکن و شهرسازی استان را اِشغال می کرد، چه واکنشی در برابر آن نشان می دادیم، آیا زمین و زمان را به هم نمی دوختیم و دستِ به دامانِ این دادگاه و آن کلانتری نمی شدیم؟ اینک چه شده که برخی از کیسه مردم حاتم بخشی می کنند و از اینکه حق الناس و بیت المال مقابل چشم شان هدر می رود، دچار رنج و عذابِ وجدان نمی شوند؟ دادگو با بیان اینکه به کمکِ خبرنگاران کرجی و رسانه های جمعی و گروهی استان بابِ جدیدی از گفتمانِ نمایندگی مردم گشوده و با خروج از ادبیات کلیشه ای به سمتِ انعکاس جدی مطالبات و دغدغه های جامعه تغییر مسیر دهیم، خاطر نشان کرد: گرچه در بحث اراضی حسن آباد فشارِ مضاعفی بر بنده تحمیل شد و قطعا پس لرزه های آن به رسانه های منتشر کننده اخبار نیز رسید اما در نهایت قطعه زمینی به متراژ 72 هزار مترمربع و ارزش ریالی بالای یکهزار میلیارد تومان از اِشغال خارج شد و به آغوش شهر بازگشت که به مراتب بهتر از تمرکز بر موضوعات خُرد و کوچک است.
جهاد کشاورزی البرز از پاسخگویی طفره نرود
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر در ادامه با بیان اینکه تا لحظه بازپس گیری اراضی ورودی کرج دست از پیگیری بر نمی دارم و در صورت لزوم با رئیس جمهور، قوه قضاییه و سایر نهادهای نظارتی نیز وارد فاز مکاتباتی خواهم شد، خطاب به مدیران جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: اکنون که با روی کار آمدن دولتِ یازدهم، جوانه های تدبیر و امید در اندیشه و فکر مردم روییده و آنان را برای داشتن دولتی عدالت محور، مردمی و دغدغه مند امیدوار ساخته است، عاجزانه تقاضای تعیین تکلیف اراضی ورودی کرج (واقع در ابتدای بلوار شهید چمران) را که از دهه هفتاد تاکنون چشم انتظار احداث دو نمایشگاه بین المللی در آن هستیم، را دارم. دادگو با بیان اینکه کاربری اراضی مذکور در طرح تفصیلی مربوط به احداث ترمینال و پایانه بین شهری است اما به دلیلِ اصرار مدیرانِ وقت جهاد کشاورزی مبنی بر نیاز کرج به راه اندازی دو نمایشگاه گل و گیاه و ماشین آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی پارلمان شهری با تغییر کاربری و طرح پرونده در کمیسیون ماده پنج استان تهران موافقت کرد، گفت: در حالی که موافقت نهایی جهت احداث نمایشگاه های مذکور در اوایل دهه هفتاد شمسی اعلام شد اما اکنون که به اواسط دهه نود نزدیک می شویم، حتی قدمی برای عمل به وعده ها برداشته نشده است و با تعلل جهاد کشاورزی شهرمان یک فرصت ویژه اقتصادی را از دست داده است. عضو چهار دوره شورای شهر کرج افزود: با راه اندازی نمایشگاه مذکور علاوه بر ایجاد هزاران فرصت شغلی، استقرار شرکت های تولید گل و گیاه و درختچه های زینتی و گیاهان صادراتی، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اشتغالزایی، کرج می تواند به معنای واقعی کلمه قطب کشاورزی و گل و گیاه استان لقب گیرد و شاهد ایجاد اقتصادِ سبز برای داشتن محیط زیستی سبز باشیم. وی از فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان کلید توسعه پایدار استان و دروازه ای رو به تعامل اقتصادی کرج با سایر استان های کشور و البته دیگر کشورهای جهان یاد و اضافه کرد: با راه اندازی دو نمایشگاه مذکور می توان بخشی از ظرفیت فرودگاه پیام که متاسفانه استفاده چندانی از آن نمی شود را به بار انداز واردات و صادرات گل و گیاه و درختچه های زینتی تبدیل کرد و با ایجاد صنایع و مشاغل وابسته، موجب شکوفایی اقتصادی کرج شد.
دادگو با اشاره به تغییر کاربری گسترده باغات و اراضی کشاورزی استان به بهانه آنچه مقرون به صرفه نبودن فعالیت های کشاورزی و گلخانه ای نامیده می شود، راه اندازی نمایشگاه دایمی گل و گیاه را عاملی برای تقویت انگیزه ها صاحبان این اراضی و باغات جهت ادامه توسعه و ادامه فعالیت ها خواند. وی در پایان از جهاد کشاورزی استان خواست؛ در اسرع وقت نسبت به ایجاد ساز و کار قانونی جهت فراخوان بخش خصوصی برای مشارکت در راه اندازی نمایشگاه های مذکور اقدام نماید و روی کمک و یاری ویژه مدیریت شهری کرج نیز حساب باز کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود