20 مرداد 1393
شماره خبر: 127184

احیای بافت های فرسوده ارتقاء سطح زندگی شهروندان را رقم می زند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احیای بافت های فرسوده ارتقاء سطح زندگی شهروندان را رقم می زند


قائم مقام شهردار کرج بر ضرورت احیای بافت های فرسوده شهری تاکید کرد و تحقق این مهم را زمینه ساز ارتقاء سطح زندگی شهروندان دانست.
محمدرضا رضاپور با بیان این مطلب افزود: نوسازی و احیای بافت های فرسوده از اولویت های مهم مدیریت شهری کرج است که به منظور انجام این مهم نیز تا کنون برنامه ریزی های متعددی صورت گرفته است. وی با اشاره به اهتمام شهرداری کرج در خصوص اجرای طرح های نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده عنوان کرد: شهرداری کرج از همه توان خود برای ارائه خدمت به شهروندان استفاده خواهد کرد که این امر در زمینه احیای بافت های فرسوده شهری نیز مصداق دارد. رضاپور با بیان اینکه صاحبان بافت های فرسوده از توان اقتصادی کمتری برخوردار هستند، بیان کرد: مدیریت شهری به منظور حمایت و ارائه خدمات بهینه به این قشر اقدام به ارائه طرح های تشویقی کرده است تا با افزایش مشوق ها شهروندان نسبت به نوسازی ترغیب شوند و در این رابطه گام بردارند. وی با بیان اینکه اجرای طرح های نوسازی بسیار پیچیده و گسترده است، بیان کرد: این مهم لزوم همکاری و مشارکت همه شرکت ها و سازمان های ذیربط با این موضوع را آشکار می کند.
لزوم مشاوره به ساکنان بافت های فرسوده
قائم مقام شهردار کرج با تاکید بر ضرورت ارائه مشاوره به ساکنان بافت های فرسوده عنوان کرد: تسهیل گری، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان نسبت به قوانین نوسازی، اشاعه فرهنگ تجمیع جهت دستیابی به استاندارد ساخت و ساز از مواردی است که برای آن برنامه ریزی و سیاست گذاری شود. رضاپور، بافت های فرسوده را دارای ویژگی های خاص فیزیکی دانست و عنوان کرد: به تبع این مهم رویکرد های متفاوتی را باید در رابطه با اجرای طرح های نوسازی در نظر داشت. وی به کمبود سرانه های خدماتی در بافت های فرسوده اشاره کرد و افزود: ارتقای شرایط زیست محیطی و احیاء بافت های فرسوده و به تبع آن اجرای پروژه های بهسازی محیطی از اقدامات مهمی است که نیاز به نگاه ویژه مدیریت شهری دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود