22 مرداد 1393
شماره خبر: 127329

رمپ شرق به غرب پروژه شهدای دانش آموز به هم متصل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رمپ شرق به غرب پروژه شهدای دانش آموز به هم متصل شد


شهردار کلانشهر کرج با تشکر از صبوری شهروندان در روند اجرای پروژه اظهار داشت: رمپ شرق به غرب پروژه 170 میلیارد ریالی زیرگذر شهدای دانش آموز به هم متصل شد و این پروژه 7 ماه زودتر از موعد در روز 15 شهریور ماه امسال افتتاح و بهره برداری می شود.
شهردار کرج در آیین بازدید از پروژه دانش آموز که با حضور علی ترکاشوند، شهردار، محمود دادگو، رئیس شورای شهر، اعضای شورا و جمعی از اصحاب رسانه انجام شد، بهانه این بازدید را اتصال رمپ شرق به غرب پروژه دانست. علی ترکاشوند در این بازدید با یادآوری روز هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار ضمن پاسداشت مقام این قشر عنوان از رسانه های کرج که در انعکاس عملکرد مدیریت شهری به ویژه پروژه های عمرانی نقش دارند، قدردانی کرد و این اقدام را اقدامی ارزشی خواند و افزود: تعامل اصحاب رسانه با مدیریت شهری به واقع نوعی مشارکت مردمی تلقی می شود.
پروژه 170 میلیارد ریالی دانش آموز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
شهردار کرج در تشریح وضعیت کنونی پروژه دانش آموز به صرف اعتبار 170 میلیارد ریالی اجرای این طرح بزرگ عمرانی اشاره کرد و گفت: این پروژه تا نیمه مرداد ماه جاری با 70 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده که بی شک این میزان پیشرفت با توجه به اجرای عملیات های مستمر در حال حاضر افزایش داشته است. ترکاشوند افزود: این زیرگذر در چهارراه دولت آباد، تقاطع بلوارهای اصلی شهدای دانش آموز و نبوت واقع شده است که تکمیل آن نقش بسزایی در کاهش ترافیک شهر به ویژه مسیر اجرای طرح ایفا می کند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح آبان ماه سال گذشته کلید خورد افزود: طبق برنامه زمان بندی این زیرگذر در دی ماه سال جاری افتتاح می شود که خوشبختانه با تدابیر ویژه مدیریت شهری و اهتمام ویژه ای که در اجرای پروژه های عمران شهری از سوی این نهاد مردمی وجود دارد، این طرح نیمه اول شهریور ماه جاری و پیش از بازگشایی مدارس فتتاح می شود. ترکاشوند با بیان اینکه این تقاطع دارای پنج پل بتنی با دهانه حداکثر 40 متر طول می باشد، عنوان کرد: از این تعداد دو پل از مسیر شرق به غرب و غرب به شرق بوده و تامین کننده دسترسی شمال به جنوب و جنوب به شمال بلوار نبوت است. وی با اشاره به بکار گیری اولین سیستم پانل پیش ساخته بتنی در زیرگذر شهدای دانش آموز بیان کرد: در سیستم نمای این زیرگذر انواع پانل های پیش ساخته بتنی طرح دار همچنین بتن و آرماتور مصرفی بکار رفته است. ترکاشوند اضافه کرد: علاوه بر این یک پل به منظور تامین دسترسی شرق به شرق بلوار دانش آموز و به عنوان دوربرگردان شرقی تقاطع همچنین تامین کننده دسترسی غرب بلوار دانش آموز به شمال بلوار نبوت در این تقاطع تعبیه شده است. وی افزود: یک پل جهت تامین دسترسی غرب به غرب بلوار دانش آموز به عنوان دوربرگردان غربی تقاطع و همچنین یک عدد پل تامین کننده دسترسی به شرق جزء زیرمجموعه های این پل است.
صبوری شهروندان ارزشی ترین اعتبار اجرای پروژه
شهردار کرج در بخشی دیگر با اشاره به پروسه طولانی اجرای پروژه های عمرانی شهر این مهم را امری اجتناب ناپذیر خواند و افزود: اجرای کیفی پروژه ها زمان بر است و بی شک دقت در اجرای طرح های عمرانی به نفع شهر و مهمتر از آن به نفع شهروندان است. ترکاشوند با بیان اینکه برای اجرای پروژه شهدای دانش آموز اعتبار مالی زیادی هزینه شده است، گفت: صبوری و تعامل شهروندان ارزشی ترین اعتبار اجرای این پروژه است. وی اظهارامیدواری کرد: افتتاح و بهره برداری زودتر از هنگام این پروژه زمینه ساز رضایتمندی شهروندان شود.
تشریح مشخصات فنی پروژه
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج نیز در این بازدید در تشریح مشخصات فنی پروژه، مساحت عرشه را دو هزار و 200 متر مربع ذکر و عنوان کرد: طول پروژه نیز یکهزار و 400 متر و عرض آن 25 متر است. کمالی زاده با بیان اینکه در اجرای این زیرگذر 344 عدد شمع بکار رفته است، افزود: از این تعداد 192 عدد آن توسط شرکت مولوی تامین شده است.
وی اظهارداشت: حجم کل بتن بکار رفته در اجرای این پروژه 15 هزار متر مکعب است ضمن آنکه در اجرای این طرح عمرانی ترافیکی میزان یکهزار و 700 متر مکعب سازه های فولادی استفاده شده است. این مسئول از میزان بیش از 88 هزار متر مکعب خاکبرداری در راستای اجرای پروژه دانش آموز خبرداد و افزود: در این طرح بیش از 3 هزار و 200 متر مربع قطعه نمای دیواری انجتک شده است. کمالی زاده در ادامه با اشاره به تاریخ شروع کار شرکت مولوی به عنوان پیمانکار پروژه زیرگذر شهدای دانش آموز، گفت: ابلاغ آغاز بکار این پروژه به پیمانکار مهرماه سال گذشته صورت گرفت و تاریخ تحویل زمین نیز یکماه پس از صدور ابلاغ بوده است. وی افزود: پیش بینی های صورت گرفته حاکی از تحویل پروژه در نیمه اول شهریورماه و پیش از بازگشایی مدارس است. پروژه زیرگذر شهدای دانش آموز به کارفرمایی شهرداری کرج و شرکت مهندسین مشاور سازیان گروه EPC به عنوان مشاور کارفرما اجرایی می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود