2 شهریور 1393
شماره خبر: 127928

راه های کاهش احتمال ابتلا به دیابت آموزش داده می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

راه های کاهش احتمال ابتلا به دیابت آموزش داده می شود


با همکاری منطقه 4 شهرداری کرج، انجمن دیابت استان البرز و کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی نور همایش آموزشی کنترل و پیشگیری از دیابت برگزار می شود.
مدیر منطقه 4 شهرداری کرج ضمن اعلام خبر برگزاری این همایش آموزشی، گفت: در این همایش راه های ابتلا به دیابت به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.
مجید کمالی نژاد پیشگیری از بیماری دیابت و نهادینه کردن راه های کنترل این بیماری را محور اصلی برگزاری این همایش آموزشی ذکر و بیان کرد: این همایش آموزشی روز پنجشنبه، ششم شهریور ماه ساعت 9 صبح در محل مصلی نمازجمعه مهرشهر برگزار می شود. وی از دیگر اهداف برگزاری همایش را ارائه صحیح آموزش های لازم در زمینه راه های کاهش احتمال ابتلا به دیابت ذکر و بیان کرد: در صورت داشتن خروجی مثبت بطور حتم آمار ابتلا به دیابت کاهش می یابد. مدیرمنطقه 4 شهرداری کرج اظهارداشت: اکنون بسیاری از بیماران مبتلا شده به دیابت از ابتلای خود به این بیماری اطلاعی ندارند و لازم است در این زمینه آموزش های لازم به آنها ارائه شود. کمالی نژاد ادامه داد: ضمن اینکه مهمترین اصل در کاهش احتمال ابتلا به دیابت پیشگیری است که این امر هزینه ای ندارد و با رعایت اصول لازم محقق می شود. وی خاطرنشان کرد: افزایش آمار ابتلا به دیابت، تغذیه نامناسب و عادات غذایی غلط که متاسفانه این امر در کشور و استان بسیار پررنگ شده است بیان نمود. کمالی نژاد اظهار داشت: بسیاری از افراد دیابتی به سختی می توانند با بیماری خود کنار بیایند و با بیماری خود به شکل واقع گرایانه برخورد نمی کنند این درحالی است که باید افراد مبتلا به دیابت بیماری خود را بپذیرند و به بهترین شکل در جهت کنترل آن تلاش کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود