3 شهریور 1393
شماره خبر: 128042

روزمرگی و عافیت طلبی باید از نظام کارمندی حذف شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

روزمرگی و عافیت طلبی باید از نظام کارمندی حذف شود


علی ترکاشوند با اشاره به گرامیداشت روز کارمند و هفته دولت گفت: روزمرگی و عافیت طلبی باید از فضای اداری و سیستم عملکردی کارمندان حذف شود.
شهردار کرج ، هفته دولت را فرصتی برای به گوش رسانیدن خدماتی که دولت در اختیار شهروندان قرار داده دانست و با تبریک این هفته به تمامی خدمتگزاران نظام، نقش کارمندان در پیشبرد اهداف دولت را بی بدیل و غیرقابل انکار ارزیابی کرد. علی ترکاشوند به روز کارمند به عنوان یکی از عناوین انتخاب شده برای هفته دولت اشاره کرد و با توصیف خدمات دولتی به عنوان ویترین عملکرد خدمتگزاران، نوع چینش و کیفیت آثار و خدمات ارائه شده در این ویترین را ناشی از همت کارمندان و تلاش آنهایی دانست که کمتر مورد تقدیر قرار گرفته یا دیده می شوند. ترکاشوند، تکریم کارمندان به عنوان اجزاء بسیار مهم و اساسی در شکل گیری اهداف کلی نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران را یک اصل ضروری ارزیابی کرد و گفت: آموزش و همراه کردن پیوسته کارمندان با سیاستهای دولت و اهداف کلی نظام از مهم ترین رویکردهایی است که می تواند این جریان را همسو با دیدگاه های مسئولین و خواست دولتمردان پیش برد. وی عنوان کرد: با این همه گاه مشاهده می شود که گرد رخوت، روزمرگی و عافیت طلبی در برخی ادارات و دستگاه های دولتی پاشیده و موجب شده است عملکرد یک سیستم دچار رکود شود. این در حالی است که تکریم ارباب رجوع و عمل به وظایف محوله در یک نظام دینی، نوعی عبادت محسوب شده و ما معتقدیم انسان ها در برابر خدای متعال نسبت به چگونگی و کیفیت انجام کار و استفاده از حقوق بیت المال بازخواست خواهند شد. شهردار کرج یکی از علل این رکود را عدم شایسته سالاری دانست و افزود: قرار نگرفتن افراد در جایگاه های شایسته و متناسب با روحیه و میزان تخصص آنها، در کنار عدم ایجاد انگیزه برای کارکنان از مهمترین عواملی است که می تواند به دلسردی از کار و عدم احساس تعلق به محیط اداری شود که در این خصوص نقش مسئولان و مدیران ارشد بسیار جدی و اساسی است.
ضرورت ارائه آموزش های پیوسته به کارکنان
به گفته شهردار کلانشهر کرج، اتخاذ سیاست ارائه آموزش های پیوسته از سوی مدیران یکی از بهترین تدابیری است که می تواند از جمود فکری و رکود عملی کارمندان جلوگیری کرده و آنها را رو به مسیر رشد و تعالی و تحقق اهداف سازمانی سوق دهد. وی همچنین روحیه بخشی به کارمندان از طریق اعمال سیاست های تشویقی عادلانه را یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری از روزمرگی در ادارات دولتی خواند و اضافه کرد: از این طریق می توان به جایگاه و شأن حرفه ای افراد در کنار میزان تعلق و دلبستگی آنان به مسئولیت مورد نظر اهمیت قائل شد و به آن احترام گذاشت. ترکاشوند، تقویت روحیه مسئولیت پذیری در کارمندان را نیز از ضرورت های مهم یک نظام اداری دانست و بیان کرد: افراد باید بیاموزند که حتی اگر خواسته های آنان از سوی مسئولان نیز رعایت نشده و تحقق نیابد، شاهد و ناظری برتر و بالاتر به امورشان نظارت داشته و نباید در قبال مسئولیت و وظیفه ای که به عهده دارند راکد بوده و بی اثر باشند. وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای تمامی کارکنان و کارمندان دولت، بیان کرد: دو تن از گرامی ترین شخصیت های دولتی در چنین تاریخی به شهادت رسیدند تا با نام گرفتن این هفته به نام هفته دولت، بدانیم اجر و پاداش تلاش برای مردم و عمل به مسئولیت و تعهدات ما در قبال شهروندان، تا کجا می تواند اوج گرفته و گسترده شود

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود