5 شهریور 1393
شماره خبر: 128152

ساخت و سازهای غیرمجاز روزانه رصد می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ساخت و سازهای غیرمجاز روزانه رصد می شود


مدیر منطقه 12 شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت رصد و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: پیگیری و رصد ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح منطقه به طور روزانه و مستمر انجام می شود.
بروز سلیمانی با بیان این مطلب به حساس موقعیت حساس منطقه 12 کرج به لحاظ ساخت و سازهای شهری اشاره کرد و گفت: توجه به این مهم نیاز به کنترل و نظارت شهرداری بر نحوه ساخت وسازهای منطقه را دو چندان می کند. وی ادامه داد: با هدف پیشگیری از ساخت وساز غیر مجاز، ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه به صورت روزانه رصد و با موارد غیر قانونی در این خصوص برخورد جدی می شود. سلیمانی از جمله وظایف مهم وذاتی شهرداری ها را جلوگیری ازساخت وسازغیر مجاز ذکر و ساخت وسازهای غیر مجاز را پدیده ای غیر قانونی و مغایر با اصولی عمرانی دانست و افزود: وظیفه و رسالت شهرداری ها در قبال شهروندان باعث می شود هیچ اقدام غیرقانونی که موجب آسیب رسیدن به حیات شهری و زندگی شهروندان می شود، انجام نگیرد.
لزوم توجه به طرح تفصیلی و رعایت اصول شهرسازی
مدیر منطقه 12 شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت توجه به قوانین ومقررات شهری از جمله طرح تفصیلی شهری و رعایت اصول شهرسازی، عنوان کرد: رعایت قانون ضمن اینکه شهر را با پویایی منطقی و اصولی مواجه می کند، رفاه شهروندی در هر زمینه ای را نیز فراهم می آورد. سلیمانی با بیان اینکه، احداث بناهای غیر قانونی مساوی با زیر پا نهادن قوانین شهری وعدم رعایت اصول و قواعد شهرسازی است، افزود: در صورت بی توجهی به ساخت و سازها شهرکرج درآینده با مشکلات فراوانی روبرو می شود. وی با بیان اینکه تبعات منفی این پدیده اجتماعی بسیار گسترده است، بیان کرد: به تبع توسعه این معضل شهری، شهروندان ومدیریت شهری با معضلات جبران ناپذیری مواجه می شوند که بی اثر بودن برنامه ها و سیاست های مدیریتی از مهمترین این مشکلات است. سلیمانی اظهارداشت: بروز تداخل در سیما و منظر شهری نیز از دیگر خروجی های منفی بی توجهی به ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح شهر است. وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تبعات منفی ذکر شده، منطقه 12 شهرداری کرج با بکارگیری همه توان و ظرفیت موجود و به صورت شبانه روزی بر روند ساخت و سازهای منطقه نظارت و با ساخت و سازهای غیر مجازنیز به طور جدی برخوردمی کند. سلمیانی عنوان کرد: کلیه معابر اعم ازخیابان ها، شوارع، میدان ها، پیاده روها و... مطابق با تبصره 6 ماده 96 قانون شهرداری ها ملک عمومی محسوب ودرمالکیت شهرداری ها می باشد وهرگونه اشغال واستفاده اختصاصی توسط هرشخصی خلاف قانون است که در این راستا عوامل سد معبر به صورت روزانه با اخذ حکم قضایی و با همکاری کلانتری منطقه با خودروهای دوره گر و دستفروش ها برخورد می کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود