30 مهر 1391
شماره خبر: 13627

جدیت در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جدیت در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز

سپیدار آنلاین: مدیر منطقه 11 شهرداری کرج عنوان کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح منطقه از برنامه های مهم و اولویت دار شهرداری منطقه است.
سعید حسنی با اشاره به ساختار فیزیکی منطقه 11 بر ضرورت ایجاد ساختار های استاندار در حوزه شهرسازی تاکید کرد و افزود: پرداختن به این مهم از اولویت هایی است که باید مد نظر کارشناسان شهری باشد. وی با اشاره به استقرار شهرک خاتم الانبیا در حوزه استحفاظی منطقه 11 بیان کرد: جلوگیری از ساخت وسازهای غیر قانونی به ویژه در این شهک از جمله فعالیت هایی است که به طور مستمر از سوی مسئولان ذیربط شهرداری منطقه دنبال می شود. این مسئول با اشاره به تبعات منفی و ناکارآمد ساخت وسازهای غیر مجاز خاطرنشان کرد: از مهمترین این تبعات می توان به تاثیرات منفی که ساخت وسازها در زندگی شهروندان می گذارند، اشاره کرد. حسنی از شهرداری به عنوان نهادی مردمی و خدمات رسان یاد کرد و گفت: با توجه به مسئولیتی که شهرداری در تامین رفاه زندگی شهروندی دارد، باید گفت ارائه خدمات مفید و سازنده از اولویت های مهم کاری این مجموعه می باشد. وی افزود: از جمله مهمترین رسالت های شهرداری و مجموعه مناطق تحت پوشش این نهاد ارائه خدمات بهینه به شهروندان در عرصه های مختلف فرهنگی، عمرانی و خدماتی است. مدیر منطقه 11 شهرداری کرج با تاکید بر فراهم آوردن زمینه های مساعد به منظور تحقق این مهم عنوان کرد: تامین سرانه های مختلف از جمله سرانه های فرهنگی، تفریحی، خدماتی، فضای سبز و .... از وظایفی است که بر اساس قانون تامین آن بر عهده مجموعه ای به نام شهرداری قرار دارد. حسنی ادامه داد: ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی به شهروندان از تعهدات مجموعه شهرداری است و این مهم در حالی از سوی شهرداری صورت می گیرد که این مجموعه باید نسبت به بروز پدیده های منفی مانند ساخت وسازهای غیر قانونی نیز اهتمام ویژه ای داشته باشد. وی، ساخت وسازهای غیر مجاز را عاملی منفی در خدمات رسانی گسترده شهرداری دانست و گفت: بروز این مهم خدمات دهی به شهروندان را تحت شعاع قرار می دهد و مانع حرکت شهرداری به سمت تحقق نیازهای شهروندی می شود. حسنی، مجموعه شهرداری و مدیریت شهری را پشتیبان و حامی زندگی شهروندی دانست و تاکید کرد: رسیدن به این مولفه نیازمند رفع بحران ها و مشکلات است که باید بر اساس برنامه ریزی های مدیریتی کارآمد انجام شود.
ارائه خدمات شهری شرط اول رفاه شهروندی است
مدیر منطقه 11 شهرداری کرج، ارائه خدمات شهری را شرط اول رفاه زندگی شهروندی دانست و افزود: از جمله مهمترین رسالت های شهرداری تحقق این مهم است. حسنی، اجرای طرح های عمرانی در سطح منطقه را یادآور شد و گفت: اقدامات شهرداری بر اساس اولویت بندی و نیاز سنجی در سطح منطقه اجرایی می شود. وی، نیاز شهروندان به اجرای پروژه های عمرانی را از دیگر سرفصل های کاری شهروندان ذکر و بیان کرد: بسیاری از اقداماتی که در قالب اجرای پروژه های عمرانی خدماتی در سطح منطقه انجام می شود بر اساس نیازی است که شهروندان به شهرداری ارائه می دهند. این مسئول با اشاره به اجرای آسفالت و عملیات عمرانی زیرساختی خط 1 تا 3 حصار واقع در این منطقه گفت: اجرای این طرح که در راستای تحقق و عملی شدن هدف بزرگ مدیریت شهری کرج در قالب اجرای طرح نهضت آسفالت انجام شد از جمله طرح هایی است که با توجه به نیاز شهروندان در دستور کاری شهرداری منطقه قرار گرفت. وی همچنین از اجرای عملیات پاکسازی خط 4 حصار خبرداد و بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این منطقه نیز پس از پاکسازی و اجرای عملیات های زیرساختی تحت پوشش آسفالت قرار می گیرد.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود